Královéhradecký jezdec Michal Matějovský úspěšně absolvoval svůj první start v čínském šampionátu tahačů. Ve dvou premiérových dvanáctikolových závodech se testovací pilot týmu Buggyra radoval ze zisku čtvrtého a pátého místa a spolu se svým místním kolegou pak v týmové klasifikaci zaujali třetí příčku.

Závodům tahačů na okruhu  Goldenport Park kralovali čeští závodníci. Martin Kolomý získal celkové prvenství a Miroslav Forman potvrdil svá dvě třetí místa z předchozích závodů a skončil třetí i v závěrečném hodnocení.

Ukázalo se, že obavy z neposlušného trucku se třemi nápravami opravdu nebyly na místě. „Bylo patrné, že na autě se neustále pracuje. Teď už disponoval výkonem kolem pěti set koní a také jízdní vlastnosti byly ucházející," pochvaloval si Michal Matějovský jízdní vlastnosti tahače. Jedním dechem však dodal, že k evropské představě o závodním tahači měl stroj, který „sedlal", stále hodně daleko. Slabinou se však ukázaly být pneumatiky: „Obouvali jsme výrobky značky Linglong. Byla to hrůza, vydržely tak maximálně šest kol a pak odcházely."

Trať nedaleko Pekingu je sice krátká, ale dobře navržená. „Dvě rovinky, zajímavé technické pasáže, zazávodil jsem si. I proto, že domácí jezdci byli nečekaně tvrdými soupeři, což jsem poznal na vlastní kůži hlavně ve druhém klání," konstatoval český reprezentant.

Nakonec zbyla chvíle i na bližší seznámení s čínskou metropolí: „Prohlédli jsme si Zakázané město a centrum Pekingu. Teď už ale začínám balit na zpáteční cestu."

Michala Matějovského v příštích dnech čeká fyzicky náročný program. Po dlouhém letu do Prahy si jenom „vymění kufry" a hned vyrazí do italské Pergusy na závěrečný podnik letošního ročníku Evropského poháru cestovních vozů (ETCC). Čerstvé zkušenosti s nástrahami aklimatizace jsou však pozitivní.

„Z letadla jsem sice vylezl úplně hotový, ale prospal jsem se a byl jsem hned v absolutní pohodě. Jsem přesvědčen, že teď to bude stejné," uzavřel devětadvacetiletý hradecký pilot.   (dr, sp)