Vydařenou sezonu, která byla ve znamení objevování a učení, má za sebou královéhradecký automobilový závodník Michal Matějovský.

Šestadvacetiletý jezdec Bohemia Racing Teamu startoval s vozem Audi A4 DTM v mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích a hlavním cílem bylo získat zkušenosti s vozem této kategorie. To se mu podařilo, když se dokázal v premiérové sezoně s tímto silným vozem sžít a obsadil druhé místo v celkové klasifikaci Divize 4 – kategorie nad 3500 ccm za vítězným Kostkou. V Podzimní ceně Masarykova okruhu kraloval a vystoupil dvakrát na nejvyšší stupeň.

Rozhovor

Z pohledu výkonů i získaných zkušeností můžete být s uplynulou sezonou spokojen, že?
Určitě. Audi A4 DTM mě nadchlo. Od začátku jsem měl k autu velký respekt, je to doslova bestie. Neměl jsem problém s ním jezdit, ale využívat co nejvíce jeho potenciálu. Postupem času se to stále zlepšovalo. V závěru sezony, kdy jsem porovnal Jarní a Podzimní cenu na brněnském okruhu, tak jsem cítil, že jsem schopen jet naplno a využívat všech možností. Hlavní je, že jsem si na auto zvykl a nic se nestalo.

Vyskytly se kritické momenty?
Pár jich bylo. Třeba v Mostě, kdy jsem jel první závod na vodě a v úvodním kole jsem dostal hodiny. Neuvědomil jsem si, že auto se zadním náhonem se chová jinak. V zatáčce jsem přidal a vyjel mimo dráhu, naštěstí se nic nestalo a ztrátu jsem dohnal. Další moment přišel na Slovakiaringu, kde mně bouchla zadní levá pneumatika. To byl pěkný mazec. Čekal jsem, co se bude dít, ale naštěstí jsem auto včas zastavil. Zůstalo zadními koly v kačírku. Jinak žádný problém.

S Vlado Hybáčkem z týmu Seat Sport Slovakia jste mířili se Seatem TDI za obhajobou titulu v Divizi 4, což se nakonec nepodařilo…
Bohužel, tato sezona byla pro nás hodně smolná. Měli jsme problémy s technikou. V závěru jsme si vše vynahradili. Před Epilogem se auto repasovalo a šestihodinovku jsme dojeli jako druzí.

Máte jasno o příští sezoně?
Pojedu s Audi A4 DTM opět u Bohemia Racing Teamu. Doufám, že na startu mezinárodního šampionátu bude více vozů a sejde se kvalitní konkurence.

Kromě „ostrých“ závodů jste letos měl možnost testovat několik zajímavých vozů. Například na Slovakiaringu jste vyzkoušel Pragu R4S.
Byla to zajímavá zkušenost se zajímavým autem o objemu 3,0 litru a výkonem 530 koní. Auto je hodně rychlé, úžasně jede a funguje výborně.

Posadil jste se také do trucku. V Mostě jste měl možnost si vyzkoušet závodní tahač Renault stáje MKR Technology. Jaké to bylo?
Tak to bylo super. Naposledy jsem v tahači seděl před osmi lety. Od té doby se technika posunula hodně dopředu. Bez přehánění mohu říct, že jsem se cítil jako v osobním autě.

Neláká vás vydat se stejnou cestou jako váš otec, mistr Evropy v závodech tahačů v roce 2001?
Nikdy neříkej nikdy. Nic není nemožné, uvidíme v budoucnu. Nebylo by to špatné.

Ve výčtu chybí jen jízda na motorce…
V žádném případě. (smích) Možná snad jen kdybych si sedl za Abaju (Karel Abraham). Na motorky se rád dívám, ale jednostopá vozidla nejsou zkrátka pro mne.

Co jste říkal účinkování kamaráda Karla Abrahama v premiérové sezoně mezi elitou MotoGP?
Určitě překvapil nejen mě, ale i ostatní. Jeho výkony se mně hodně líbily.

"Cíle jsme splnili, jsem spokojen"

Jak viděl uplynulou sezonu šéf Československého motorsportu Stanislav Matějovský, manažer a otec v jedné osobě?

„Do letošní sezony jsme šli s dvěma cíli. Jednak to byla obhajoba titulu v rychlostních závodech mezinárodního mistrovství republiky, kde Michal jezdil společně s Vlado Hybáčkem v týmu Seat Sport Slovakia s vozem Seat Leon TDI. V úvodu sezony to vypadalo dobře, ale pak bylo hodně technických problémů. Titul se nepodařilo obhájit, ale sezonu zakončili vynikajícím druhým místem na šestihodinovém Epilogu, což je cenný úspěch.

Hlavním cílem byla účast v mezinárodním mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích s vozem Audi A4 DTM v barvách Bohemia Racing Teamu. Michal měl za úkol získat zkušenosti s vozem kategorie DTM. Vzhledem k tomu, že s tak silným vozem se zadním náhonem dosud nejezdil, musel si především na něj zvyknout. To byl hlavní cíl, od kterého se vše odvíjelo. V Bohemia Racing Teamu dostal možnost startovat s vozem DTM, což v nabídce je to nejlepší, co může být. Když porovnáme úvod a konec sezony, tak rozdíly jsou obrovské. Začátky byly samozřejmě opatrnější, protože se jedná o drahou techniku. Postupem času se zlepšoval a v závěru zajížděl časy srovnatelné s jezdci, kteří s touto technikou jezdí delší dobu. Sezona byla určitě úspěšná. Lze říci, že když jezdec zvládne DTM, tak může jezdit cokoliv dalšího z kategorie cestovních vozů či gétéčka. A to se Michalovi podařilo. Já osobně jsem spokojen, stejně tak BRT. S týmem jsme dohodnuti na pokračování spolupráce i v příští sezoně se stejným vozem.“