Dvaadvacetiletý královéhradecký jezdec využil znalostí zdejšího okruhu a po vynikajícím startu v sobotním závodě se později dokázal probít až na třetí pozici. Poprvé tak v letošním pohárovém seriálu stanul na stupních vítězů. Navíc vedle svých stájových kolegů. Tým SUNRED totiž zaznamenal „hattrick“, když druhý skončil Angličan James Nash a z vítězství se radoval Španěl Oscar Nogues!

V průběhu letošní premiérové sezony evropského poháru Seat Leon si Michal Matějovský postupně vybíral nováčkovskou daň. Vedl si velice dobře během úvodního podniku ve Valencii, kde odstartoval ze třetího místa, ale z bodovaných pozic ho odsunuly technické problémy. Na okruzích v Pau, Estorilu a v Brands Hatch, kde jel poprvé, si postupně zvykal a sbíral zkušenosti.

V Německu se situace obrátila. V kvalifikaci se již pohyboval v první desítce, ale jeho nejrychlejší kolo zmařily žluté vlajky. Tato shoda náhod ho postavila na jedenáctou příčku startovního roštu. Po letmém startu sobotního závodu se jezdci prodrali první zatáčkou takovým způsobem, že plechy skřípaly. Matějovský zvolil výbornou strategii. Do první zatáčky nastoupil zvenku, udržel vůz na trati, přelétl retardér a do třetí zatáčky již vjížděl na pátém místě. „Bylo tam velmi těsno. Musel jsem si dávat pozor, abych se nedostal mimo trať. V prvním kole jsem se zařadil za čtvrtého jezdce a následoval ho do dalších kol,“ říkal po závodě český jezdec. Matějovský pak nasadil stabilní tempo, zajel nejrychlejší kolo závodu a sledoval, jak dva z jeho protivníků před ním opouštějí trať a posunují ho na třetí pozici, kterou si vychutnal až do konce.

“Musím moc poděkovat týmu. Vůz byl skvělý. Je to historický úspěch. Trofej má pro mne velkou váhu, protože byla vybojována v evropském poháru. Je to pro mne, po tolika smolných okamžicích, velká odměna,“ sdělil spokojený Michal Matějovský.

Do nedělního čtrnáctikolového závodu Matějovský odstartoval z výhodnější šesté pozice na startovním roštu. Opět vydařený „odpich“ mu vynesl již v první zatáčce třetí místo! O chvíli později bylo ale vše jinak. „V jedné z dalších zatáček jsem pocítil zezadu náraz, auto se vmžiku stalo neovladatelným a na krátko jsem se dostal mimo trať,“ vysvětlil Matějovský. Po této kolizní situaci se mu podařilo vrátit na trať a zahájil stíhací jízdu. Když v průběhu několika kol začal dojíždět a předjíždět své soupeře, došlo v první levotočivé zatáčce za prostorem startu a cíle k další kolizi, po které musel Matějovský zhruba v polovině závodu s poškozeným autem odstoupit.

Přes smůlu z druhého závodu měl český jezdec ze závodního víkendu v Oschers〜lebenu dobrý pocit: „Konečně se nám podařilo udělat dobrý výsledek. Přesvědčil jsem se, že dokážu zajet na stupně vítězů, a to je dobré. Doufám, že se mi podobný úspěch podaří ještě v letošním roce zopakovat.“

Závěrečný podnik seriálu Seat Len Eurocupu se uskuteční ve dnech 4. a 5. října na okruhu v italské Monze. ⋌(dr)