Triumfem Michala Matějovského skončil první závod seriálu mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETTC na maďarském Hungaroringu. Královéhradecký jezdec hájící barvy týmu Křenek Motorsport zvítězil v kategorii TC2 před druhým Petrem Riklim a třetím Danielem Conradem.

„Celý víkend nám vyšel na jedničku. Mám ohromnou radost. Vítězství v prvním závodě a přes kolizi na trati a neskutečnou stíhací jízdu druhé místo ve druhém závodě mi zajistilo nejenom vítězství tady na Hungaroringu, ale také první místo v celkovém průběžném hodnocení. Lepší start do sezony jsem si nemohl přát," řekl po závodě spokojený Michal Matějovský.

Základem úspěchu byla skvěle zvládnutá kvalifikace. V té královéhradecký pilot zajel se svým BMW 320si v národních barvách nejrychlejší kolo za 1:57.391 a s velkým přehledem tak vyhrál svou třídu TC2. Druhý v pořadí, Švýcar Petr Rikli, na něj ztratil téměř dvě vteřiny. Není bez zajímavosti, že Matějovský za sebou nechal ve výsledkové listině i soupeře silnější kategorie TC2T, tedy novější a obecně rychlejší generaci aut s turbem. Stal se tak druhým nejrychlejším jezdcem se zadokolkou, když rychlejší byl pouze vítěz kategorie TC2T, David Kajaia.

„Do kvalifikace jsme nasadili dvě sady nových gum, přičemž na každé jsem zajel tři kola. Čas se opravdu povedl, přesto jsem se malinko trápil s nedotáčivostí," řekl Michal Matějovský.

Díky výborně zvládnuté  kvalifikaci startoval Michal Matějovský v prvním nedělním závodě z pole position ze druhé pozice. I když se mu start za relativně chladného a zamračeného počasí povedl, druhé místo posléze ztratil. Trpělivou jízdou ji ještě před půlkou závodu ale získal zpět. „Pak už jsem jel na jistotu a hlídal si pouze soupeře ze své kategorie TC2. Snažil jsem nedělat zbytečné chyby a nakonec se mi tato taktika vyplatila a závod jsem vyhrál," řekl k průběhu prvního závodu Michal Matějovský.

Druhý závod (celkové pořadí se počítá z obou) byl již o poznání dramatičtější. „Hned za první zatáčkou mě do zadního nárazníku trefil kazašský závodník Alexander Artemyev. Dostal jsem  smyk, auto se mi na trati roztočilo a zhasl motor. Během pár vteřin pak kolem mě prosvištělo celé závodní pole," popsal kritický okamžik druhého závodu devětadvacetiletý jezdec.

Naštěstí se Matějovskému vůz podařilo opět nastartovat. Na velkou stíhací jízdu mu v tu chvíli zbývalo necelých dvanáct kol, tedy zhruba 50 kilometrů a necelých 22 minut. Výkonem na samotné hranici rizika se velká stíhací jízda nakonec podařila, když  se celým startovním polem v kategorii TC2 prokousal až na druhé místo. Na vítěze druhého závodu nakonec ztratil pouhých 22 setin sekundy.

„Musel jsem zabojovat. Důležité ale je, že mi to stačilo na celkové vítězství a tedy i průběžně první místo celého seriálu," komentoval průběh stíhací jízdy český závodník. Kazašský závodník byl komisaři po závodě potrestán za způsobení kolize.

Druhý díl seriálu závodů mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC se jede 21. června na slovenském Slovakia Ringu. „Děkuji celému týmu a moc si cením podpory rodiny i partnerů. Nejvíce bych chtěl poděkovat manželce, která se mnou celý  víkend na Hungaroringu byla. Už se těším na slovenský okruh, kde se mně tradičně daří," uzavřel úvodní maďarskou etapu evropského seriálu český reprezentant.