„Sezona byla celkově velmi úspěšná. Podařilo se získat mistrovské tituly, přední umístění a různá ocenění. Rovněž pak cenné zkušenosti, které budou základem pro novou sezonu,“ řekl generální manažer společnosti
STANISLAV MATĚJOVSKÝ.

Apokračoval ve výčtu úspěchů: „Miroslav Forman obhájil titul mistra České republiky v divizi D - kat. do 2000 ccm. V letošním seriálu Česká Pojišťovna Škoda Octavia Cup jsme spolupracovali s Petrem Fulínem z týmu Vekra Racing Team. Podařilo se nám udržet se na špici startovního pole. Důkazem je druhé místo Petra Fulína v absolutním pořadí. Mladík Jiří Forman se zúčastnil anglického mistrovství motokár a startoval po celé Evropě. Příští rok ho čeká poslední sezona v motokárách a měl by zúročit zkušenosti v co nejlepším umístění a výsledcích v seriálech mistrovství Evropy a světa.“

Jasnou prioritou byla účast vašeho syna Michala v Seat Leon Eurocupu. Jak hodnotíte tento seriál?
Podle mého názoru to je nejlepší cesta do mistrovství světa cestovních vozů. Jedná se o prestižní a náročný seriál. Nikdo od nás či ze střední a východní Evropy Seat Leon Eurocup dosud nejel, ani žádný podobný seriál. Touto cestou, která je zaměřená vyloženě na cestovní automobily, se chceme ubírat i nadále. Po letošních poznatcích se jen potvrzuje, že jsme zvolili správný směr cesty.

Vytyčili jste si smělý cíl - umístit se na špici v celkovém pořadí a vyhrát minimálně jeden závod, což by Michalovi zaručilo účast v jednom závodě seriálu mistrovství světa…
Letošní sezona byla hlavně o učení a sbírání zkušeností. Obvykle se jelo na okruzích, které Michal neznal. Navíc si musel zvykat na nové auto. Bylo znát, že většina jeho soupeřů měla zkušenosti s vozy z předešlých sezon, kdy se účastnili národních supercupů ve Španělsku, Německu či Maďarsku. Přesto jsme dosáhli řady dílčích úspěchů, jako bylo třetí místo v měřeném tréninku při úvodním podniku ve Valencii či bronzová příčka na stupních vítězů v Oscherslebenu. To vzbudilo značný ohlas. Bohužel jsme se celou sezonu potýkali s technickými problémy, což limitovalo naději na lepší umístění.

V PLNÉ RYCHLOSTI. Michal Matějovský na trati v portugalském Estorilu. Foto: Karel HrnčířPřesto jste díky divoké kartě měli možnost zúčastnit se závodu mistrovství světa na Masarykově okruhu v Brně.
Byl to specifický závod. Do Brna jsme samozřejmě nejeli s ambicemi na přední místa. Nabízela se hlavně možnost sbírat zkušenosti a porovnat naše časy s jezdci z továrních týmů. Když pohlédnu na časy šesti jezdců, kteří si vítězstvími v Seat Leon Eurocupu zajistili start v závodě mistrovství světa, a Toma Coronela, tak si Michal vedl nad očekávání dobře. Všichni měli víceméně shodné odstupy. Navíc je zajímavé, že všichni měli v první jízdě kolizi a poškozené auto. Mezi elitou se pohybovali na osmnáctém až dvaadvacátém místě. Start v konkurenci elitních jezdců je pro účastníky seriálu Seat Leon Eurocup obrovskou zkušeností.

Máte již představu o příští sezoně?
Michal pojede opět Seat Leon Eurocup. Ve stejném týmu Sunred, ale s novým vozem. Chtěli bychom před květnovým vstupem do seriálu Seat Leon Eurocup absolvovat minimálně jeden závod německého Supercupu. Michal by kromě tréninků získal potřebnou praxi, což by mu hodně pomohlo. Nyní se již chystá nový vůz. Koncem února příštího roku bychom měli začít s testy.

Vaše ambice určitě nebudou menší než v uplynulé sezoně…
Cíl je jasný: vyhrát minimálně jeden závod a celkově skončit do pátého místa.

A ostatní sportovní aktivity?
Plně se soustředíme na zahraniční závody, z tohoto důvodu se nezúčastníme Octavia Cupu. Pojedeme motokáry a rovněž Mezinárodní mistrovství ČR cestovních vozů.