Zisk sedmadvaceti bodů a deváté místo v konečném pořadí, to je bilance Michala Matějovského v letošním seriálu Seat Leon Eurocup. Královéhradecký jezdec španělsko-českého týmu SUNRED-BRT dokázal zúročit své zkušenosti z loňska a druhá sezona v prestižním šampionátu mu přinesla řadu úspěchů.

„I když se mně nepodařilo splnit hlavní cíl – vybojovat si účast v závodě mistrovství světa cestovních vozů WTCC, sezonu určitě hodnotím pozitivně. Letos se v Seat Leon Eurocupu představilo více než třicet jezdců, z nichž třiadvacet bodovalo. Umístění v elitní desítce si cením, oproti minulému roku jsem se zlepšil o sedm příček, což je velký pokrok,“ míní jezdec Československého motorsportu, jenž minulý pátek oslavil čtyřiadvacáté narozeniny.

První tři podniky šestidílného seriálu se vám vydařily znamenitě, pravidelně jste bodoval a pohyboval se v popředí průběžné klasifikace.
Začátek byl opravdu velmi dobře rozjetý. Hned v úvodním podniku ve Valencii jsem vystoupil na stupně vítězů. Šesté a druhé místo mi tak zajistilo průběžné vedení v šampionátu společně s dalšími dvěma jezdci. I v dalších závodech jsem pravidelně bodoval a dojížděl mezi nejlepší pěticí. Oproti minulému roku to bylo patrné zlepšení a věřil jsem, že můžu výrazně promluvit do konečného pořadí celkové klasifikace.

Ve druhé polovině sezony se vše změnilo. Provázela vás smůla, potýkal jste se s technickými problémy a získal pouhé tři body…
Zlom nastal v Portu. Městský okruh jsem vůbec neznal, přesto jsem byl velmi spokojený s měřeným tréninkem, ve kterém jsem skončil na 6. místě. První závod se rovněž povedl na výbornou, vždyť jsem dojel pátý. Do druhého závodu jsem startoval ze čtvrté pozice, ale bohužel tři kola před cílem, když jsem jezdil na třetí pozici, se mi propadl brzdový pedál a umístění na stupních vítězů bylo pryč.

Na následující závod v anglickém Brands Hatch, kde jste nedokončil oba závody pro proražené přední kolo, zřejmě dlouho nezapomenete, že?
To máte pravdu. Přitom v Anglii vše začalo na jedničku. V kvalifikaci jsem vybojoval druhou příčku a startoval z první řady. Perfektní start zmařila menší kolize v druhé zatáčce, ale pokračoval jsem a dojížděl soupeře. Stop mně bohužel vystavila prasklá pneumatika. Do druhého závodu jsem startoval z poslední řady, probojoval se dokonce na páté místo, ale opět mi praskla guma. Vůbec se nezjistilo, proč se tento defekt stal, protože po sobotním závodě se změnilo nastavení, aby se zamezilo defektu. Dopadlo to na chlup stejně, prostě zmar. Nebýt technických problémů a nezaviněných havárií, mohl jsem pomýšlet na umístění v nejlepší trojici šampionátu. O to více bylo frustrující, že jsem nemohl využít všechen svůj potenciál.

Nejblíže k splnění předsezonního cíle – účasti v závodě mistrovství světa cestovních vozů – jste měl hned v úvodním podniku ve Valencii, kde jste získal šesté a druhé místo. Společně s Larinim a Coronelem jste měli na kontě rovnosti jedenáct bodů. O celkovém vítězi při shodnosti bodů rozhodl nejrychlejší čas z kvalifikace, a ten měl Timo Coronel…
To byla opravdu velká smůla. Na tomto víkendu jsem si nechal obzvlášť záležet. Okruh ve Valencii mi sedí a věřil jsem si. Kdyby se povedl o něco lépe měřený trénink nebo kdybych dojel v jednom ze závodů o pozici lépe, mohl jsem jet na domácí trati v Brně závod WTCC.

„Domácí“ závod v Brně lze rovněž hodnotit úspěšně, i když jste zůstal těsně za stupni vítězů…
Už jarní testy ukázaly, že jsme velmi rychlí. Byl jsem na závod dobře připraven, ale ruku na srdce, určitě sehrálaroli i nervozita z domácího prostředí. Bylo mi samozřejmě líto, že jsem nemohl vystoupit na stupně vítězů.

Máte jasno o příští sezoně? Pojedete třetím rokem Seat Leon Eurocup nebo zamíříte do jiné série?
Zatím ještě nemáme úplně jasno, jednání probíhají. Chceme se však držet nastoleného směru – závodů cestovních vozů. Pokud to bude možné, rád bych si vyzkoušet závody FIA GT.