Průběh letošní sezony byl jako den a noc. Začátek výborný, druhá polovina smolná. „Hodně věcí se povedlo, některé však ne. Víme o kladech i záporech. Bude jen na nás, jak získané zkušenosti dokážeme využít v příštím roce,“ sdělil Stanislav Matějovský, generální manažer královéhradecké společnosti Československý Motorsport.

Hlavní pozornost byla upřena na Michala Matějovského, jenž se v barvách španělsko-českého týmu SUNRED-BRT zúčastnil prestižního šestidílného Seat Leon Eurocupu. Čtyřiadvacetiletý královéhradecký jezdec byl, stejně jako loni, jediným českým zástupcem v tomto pohárovém seriálu. Cenou pro vítěze každého závodního víkendu je start se Seatem Leon 2.0 TFSI v následujícím podniku mistrovství světa cestovních vozů. V konkurenci třiceti jezdců se Matějovský v absolutní klasifikaci umístil v elitní desítce – na deváté příčce.

„Není to špatný výsledek, jezdecké pole bylo kvalitní a vyrovnané. Nicméně se nám nepodařilo splnit základní cíl – skončit celkově do pátého místa a získat start v závodě mistrovství světa cestovních vozů,“ řekl Stanislav Matějovský a na adresu svého syna dodal: „Michal dokázal, že je dostatečně rychlý a že má na to bojovat o přední umístění. Bohužel, technických problémů bylo strašně moc.“

Příští rok by měl Michal Matějovský opět startovat v Seat Leon Eurocupu. „Chceme dokončit tříletý projekt v tomto šampionátu a dotáhnout se na absolutní špičku. Bude to klíčová sezona z hlediska rozvoje kariéry. Naším výhledovým cílem je mistrovství světa cestovních vozů. Rozhodující roli samozřejmě sehrají finance a rovněž výborné výsledky. To je prvořadý předpoklad pro to, abychom v roce 2011 mohli uvažovat o startu ve WTCC,“ míní Stanislav Matějovský.

Výkony syna očima otce a manažera

Jak viděl účinkování Michala Matějovského v letošním ročníku Seat Leon Eurocupu jeho otec a manažer v jedné osobě?

Valencie (6. a 2. místo)
„Sezona začala skvěle. Po úvodním podniku ve Valencii byl Michal na špici společně s dvěma dalšími jezdci, kteří měli shodně bodů. O vítězi při stejném počtu bodů tak rozhodl nejlepší čas v měřeném tréninku. Bohužel, Michal byl těsně druhý, a přišel tak o start v závodě mistrovství světa cestovních vozů v Brně.“

Brno (4. a 5. místo)
„Na brněnském okruhu si Michal počínal dobře. Důležitou roli však sehrála nervozita a tlak domácího prostředí. Před příznivci se chtěl samozřejmě předvést v co nejlepším světle. Zatímco při jarních testech zde byl absolutně nejrychlejší, při závodě za tímto časem dost zaostával.“

Porto (5. místo a nedojel)
„Na městském okruhu si Michal odbyl premiéru. Výsledky tréninků i kvalifikace byly více než slibné. V sobotním závodě získal 5. místo. V neděli se probojoval na třetí pozici, ale čtyři kola před cílem se brzdový pedál propadl a vytekla brzdová kapalina. Tento závod byl zlomový, od té doby se Michal potýkal s technickými problémy a smůlou.“

Brands Hatch (oba závody nedojel)
„Výborný trénink, nejrychlejší kolo v závodě, ale velká smůla. Při prvním i druhém závodě mu praskla levá přední pneumatika.“

Oschersleben (nedojel a 6. místo)
„V prvním závodě se po startu dostal do vedení, ale po dvou kolech vyjel Safety Car a v následném restartu se propadl na třetí pozici. Po strkanicích s Larinim mu prasklo řízení a nedojel. V neděli startoval z poslední řady a výbornou jízdou se dostal na šestou příčku.“

Imola (11. místo a nedojel)
„V sobotním závodě měl Michal problémy s motorem a navíc po kolizi dojel s poškozeným vozem. V závěrečném závodě sezony pak odstoupil.“