Nechyběli nejlepší čeští jezdci napříč všemi třídami. V závodě se představili také hradečtí zástupci, a nevedli si vůbec špatně.
Automobilová posádka v barvách Akcesport.cz - Karel Pohner a Jan Husák - vstoupila do nové sezony opět se svoji Hondou Civic Type-R z roku 2003.
Hradečtí jezdci neseděli ve svém závodním autě již osm měsíců. Pro své první svezení si zvolili až první rychlostní zkoušku ostrého závodu, ve které nabrali téměř minutovou ztrátu. Po opatrném začátku začala honda postupně zrychlovat. „Kromě problémů s brzdami v prvním kole jelo auto skvěle. Motor vyladěný Danem Trnkou a nový stálý převod daly naší hondě maximální dravost a chuť jet,“ uvedl Karel Pohner.
Chuť dostala i posádka Akcesport.cz, která se postupně posunovala pořadím kupředu až na druhou pozici třídy A7. Nechala za sebou dva obávané vozy specifikace R3. Náskok prvního však vyrovnat nedokázala. Držet krok s výkonnějšími a dražšími továrními vozy bude pro královéhradeckou posádku čím dál těžší.
A jak si vedli Pohner s Husákem v dalších kategoriích? Třída A do 2000 ccm - 2. místo, skupina A celkově - 4. místo, MČR absolutně - 26.místo, Lausitz Cup absolutně - 5. místo.
Druhý východočeský tým - Královéhradecký rallye klub - se v Lužických horách objevil na startu s oběma svými vozy. Zatímco Pavla Urbana s Ivou Víchovou ze soutěže vyřadila porucha turbodmychadla jejich Škody Fabie, Jakub Urban a Jiří Švec vyhráli s vozem Volkswagen Polo třídu N1. Probíjeli se vzhůru startovním polem, za svými zády nechali i několik vozů silnějších tříd. V cíli nakonec obsadili také 66. příčku mezi posádkami hodnocenými do MČR ve sprintrallye a pětatřicátí skončili v klasifikaci skupiny N.
Pavel Urban, jezdec (Škoda Fabia): „Letos jsem si Lužických hor moc neužil. Problémy se objevily na druhé rychlostní zkoušce, kde nám dvakrát zhasl motor. Po třetí erzetě pro nás soutěž skončila definitivně. Porouchalo se turbodmychadlo, ale zatím přesně nevíme, v čem byl problém konkrétně.“
Jakub Urban, jezdec (Volkswagen Polo): „Jízdu s novým autem jsem si hodně užíval, obzvlášť v prvních průjezdech to bylo super. Jeli jsme bez chyb, auto fungovalo výborně. Jen jsem chvílemi trpěl za něj, protože ve druhých průjezdech byla šotolina už hodně rozbitá. Jezdecky rosteme, protože pokud jde o techniku, v tomto ohledu určitě už nyní patříme ke špičce třídy N1.“
Další akcí hradeckého klubu bude Rallye Český Krumlov, která se na jihu Čech uskuteční jako třetí podnik MČR ve dnech 22. až 24. května.
(poh, rav)