Na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps se minulý týden uskutečnil první letošní test českého týmu Křenek Motorsport. Testu se účastnil Michal Matějovský, který byl již před časem oznámen jako jezdec týmu pro letošní ročník evropského šampionátu cestovních vozů FIA ETCC, a rovněž i jeho loňský týmový kolega Petr Fulín.

Oba jezdci po zdejší sedmikilometrové dráze poprvé provětrali své vozy BMW 320si specifikace S2000.

„Bylo to skvělé svezení. Doposud jsem zde nikdy nejel, měl jsem možnost vyzkoušet si tento okruh pouze na simulátoru a musím říci, že trať mne doslova uchvátila. Je to opravdu legenda," řekl na adresu okruhu Michal Matějovský. „Šlo o první letošní svezení, a tak jsme nic nepřeháněli. Je moc dobře, že jsem si mohl dráhu vyzkoušet ještě před samotným závodním víkendem," dodal královéhradecký pilot .

K poznání trati posloužil simulátor
Cestou do Belgie se Michal Matějovský zastavil v Kraslicích, aby si tu vyzkoušel okruh Spa nejprve na závodním trenažeru od společnosti Motorsport Simulator.
„Seznámil jsem se – alespoň virtuálně – s okruhem ve Spa a tato zkušenost mně pomohla při ostrých testech. Moje první zkušenosti s touto technikou jsou vynikající a rád bych toto zařízení využil v přípravě i před dalšími závody či testováním," uvedl Michal Matějovský.

Během jednodenního testování počasí jezdcům dopřálo vyzkoušet si okruh nejprve za drobného mrholení na mokru. Po poledni, kdy trať již z větší části oschla, přišly na řadu také suché pneumatiky.

„Bylo to příjemné svezení. Stejně jako Michal jsem ani já zde doposud nikdy nejel. V průběhu dne jsem zvládl padesátku okruhů a musím říci, že jsem si to po dlouhé zimní přestávce pořádně užil," řekl po testu úřadující evropský šampion Petr Fulín, který na mokru ujel 14 a na suchu 37 okruhů. Michal Matějovský absolvoval 19 „mokrých" a 21 „suchých" okruhů.

„Myslím, že tento funkční test lze hodnotit pozitivně. Trochu mne mrzí drobné technické problémy s převodovkou u Michalova vozu, kvůli kterým jsme nemohli využít potenciál celého dne. V průběhu zimní přestávky jsme provedli několik změn na podvozku vozu, které se dle slov jezdců zdají být prospěšné. Před samotnou sezonou nás čeká ještě minimálně jeden test, který mnohem více napoví, jak na tom doopravdy jsme," zhodnotil belgický test šéf týmu Josef Křenek.