VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Aleš Dryml je po zranění opět v pořádku

PARDUBICE - Reprezentant České republiky Aleš Dryml (27 let) se vrátil na plochodrážní ovály. Po loňském těžkém zranění v anglickém Oxfordu v červenci minulého roku doslova zápasil se životem. Jeho bratr Lukáš okamžitě přerušil závodní činnost, rodina si prožila několik bezesných nocí. Černá můra však brzy pominula a koncem roku plochodrážní bratrská dvojice oznámila svůj postupný návrat na plochodrážní ovály. K němu měl přispět lednový měsíční pobyt v Austrálii.

30.5.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ota Bartovský



Aleši, co přinesl australský pobyt pro plánovaný návrat na plochodrážní ovály doma i v zahraničí?
 Austrálie přesně splnila to, co jsme od ní očekávali – tedy pohodu, klídek, trochu uvolnění, naprosto perfektní relaxaci. Důležité bylo, že mně osobně přinesla výrazné zlepšení fyzické kondice. Vstávali jsme o půl šesté ráno a s bráchou chodili surfovat na jedno speciální místo, které nám bylo doporučeno. S prknem jsme také hodně chodili ve vodě, prostě jsme se tak trochu plácali, ale bylo to fyzicky náročné, a také se to projevilo po návratu, když jsem sedl na motorku. Fyzičku mám super, jsem moc spokojený.“


Plánovali jste setkání s bývalým vynikajícím plochodrážníkem Ivanem Maugerem, se kterým se celá rodina velmi dobře zná.
Ivan Mauger je náš dobrý známý. Je to člověk, od kterého si rádi necháme poradit. Párkrát jsme ho navštívili a zkoumali , jak by se v naší situaci zachoval on. Setkali jsme se tam však i s dalšími lidmi, se kterými se z našich předchozích pobytů velmi dobře známe. Prostě, pobyt v Austrálii hodnotím jako velké pozitivum pro další sportovní dráhu.


Návrat na plochodrážní ovály jste zahájil v Anglii. S jakými pocity – byla tam přece minimálně půlroční pauza?

Anglie nezačala moc dobře, tušil jsem, že návrat nebude jednoduchý. Vrátil jsem se do Oxfordu, i když přiznávám, že jsem se nechal dost přemlouvat. Začínat na dráze, kde jsem přišel k těžkému úrazu, to bylo dost psychicky náročné. Tamní dráha je dost těžká, byly tam s ní i nějaké problémy a nesplněné záměry v jejím zkvalitňování. Celý tým Oxfordu byl z toho dost rozhozený. Bohužel jsem to nebyl jenom já, na kom se dráha podepsala. Dráha by vždy měla maximálně vyhovovat domácím jezdcům, celému týmu. Měla by být pro domácí tým výhodou, chce–li na ní vyhrávat . V Oxfordu tomu však tak není.


Byla  nepříliš kvalitní dráha hlavní příčinou, že jste měl pád a zlomil si klíční kost, což je pro normálního člověka dost vážné zranění?

Určitě k němu přispěla. Zlomená klíční kost není v plochodrážním sportu výjimečným zraněním, ale pro mě to byla první zlomená klíční kost v životě. Byl to smolný pád. To, že ji mám zlomenou, bylo jasné prakticky hned po pádu. Asi dva dny předtím jsem byl zapleten do jiného pádu, mnohem těžšího, ze kterého jsem vyváznul s naraženým ramenem. Svaly byly ochablé, možná i to hrálo roli při následném úrazu. Asi jsem se vrátil na dráhu moc brzy. Odcestoval jsem zpět do České republiky, v Motole se nechal operovat. Vše dopadlo dobře a po několikatýdenní pauze se postupně na dráhu vracím.
Když jste s Lukášem zvažovali návrat do závodnické činnosti, měli jste takové předsevzetí, že hodně zvolníte, nepůjdete ze závodu do závodu, omezíte cestování. Jenže máte angažmá v aglickém Oxfordu, v polské Toruni a ve švédském týmu Masarna Avesta. K tomu domácí extraliga a další závodyME.

Dodržet plánované omezení je asi těžší, než se původně zdálo?

 Zatím se to nějak nedaří, pády se mně nevyhýbají, přišlo i to nepříjemné zranění. Již jsme v Anglii vtipkovali, že jsem se měl stát spíše kaskadérem, podle počtu pádů v mojí dosavadní kariéře. Asi jsem se minul povoláním a měl se stát kaskadérem. To byl však samozřejmě spíše černý humor. To takhle mezi plochodrážníky chodí.


Po zranění bylo důležité dát se rychle do kupy. Léčení proběhlo podle předpokladů?
Ze zranění jsem se dostával poněkud hůře, než jsem předpokládal. Časově to bylo podle předpokladů, ale zranění pořád cítím a při jízdě mě donedávna dost omezovalo. Prvním závodem po zranění byla polská liga – to je zrovna konkurenčně těžká soutěž, ale měli jsme slabšího soupeře, takže to vyšlo i po průměrném výkonu. Z Polska jsem se přesunul do Švédska – zátěž to byla poměrně velká. Proto jsem na měsíc vynechal anglickou ligu. V každém závodu musím být dost opatrný. Nemohu si dovolit žádné pády, zběsilé předjížděcí manévry, spíše se soustředit na starty a zkoušet vyhrávat stylem start – cíl.


V minulém týdnu jste se s bratrem Lukášem prezentovali v české extralize. V Plzni družstvo skončilo třetí, ve Mšeně závod dokonce vyhrálo. Jak hodnotíte návrat do pardubického týmu?

  V Plzni nám neskutečně utekl začátek, chytili jsme se až od třetí rundy. Ostatním jezdcům družstva se nevedlo, nakonec jsme byli rádi, že jsme skončili třetí. Ve Mšeně to bylo jiné. Tam se nám dařilo od začátku, získali jsme dost bodů a při neúčasti obhájce mistrovského titulu jsme dokázali vyhrát. Myslím, že jsme družstvu hodně pomohli.


V příštím týdnu se jede čtvrtý závod extraligy v Pardubicích. Pamatujete si, kdy jste naposledy absolvoval závod na pardubickém stadionu, na kterém jste vyrostl a strávil spoustu hodin?

Loni vůbec ne, v letošním roce vlastně také ne. Vracím se tedy po dost dlouhé době. Ale pardubickou dráhu důvěrně znám. Příští týden na ní jedeme čtvrtý závod extraligy, který bychom chtěli vyhrát. O dva dny později nás čeká kvalifikační závod mistrovství světa v Lonigu. V pětičlenném reprezentačním týmu máme i mladé ambiciózní jezdce, takže doufám, že se probojujeme do World Cupu.

30.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Řemeslné práce - Řemeslné práce Zámečník19 000 Kč

Zámečníci strojů ZÁMEČNÍK/-ICE. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ZÁMEČNÍK/-ICE, - PP na dobu neurčitou, nástup možný ihned, dvousměnný provoz (pracovní doba od 6:00 do 22:00 hod.), - Náplň práce: příprava dílců výroby, - Požadujeme: vyučení, manuální zručnost, orientace a čtení výkresové dokumentace, - Nabízíme: výkonnostní prémie a odměny, příspěvek na stravování, - V případě zájmu nás kontaktujte telefonicky, e-mailem nebo osobně. Kontaktní osoba: Michal Žák Ing., tel.: 721 910 652 (volat od 7:00 do 18:00 hod.), e-mail: zak@j4.cz. Pracoviště: J 4 s.r.o., Průmyslová, č.p. 96, 503 02 Předměřice nad Labem. Informace: Žák Michal, +420 721 910 652.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč20 000 Kč

Svářeči SVÁŘEČ/-KA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: SVÁŘEČ/-KA, - PP na dobu neurčitou, nástup možný ihned, dvousměnný provoz (pracovní doba od 6:00 do 22:00 hod.), - Náplň práce: sváření dílců dle technické dokumentace, - Požadujeme: vyučení, manuální zručnost, orientace a čtení výkresové dokumentace, - Nabízíme: výkonnostní prémie a odměny, příspěvek na stravování, - V případě zájmu nás kontaktujte telefonicky, e-mailem nebo osobně. Kontaktní osoba: Michal Žák Ing., tel.: 721 910 652 (volat od 7:00 do 18:00 hod.), e-mail: zak@j4.cz. Pracoviště: J 4 s.r.o., Průmyslová, č.p. 96, 503 02 Předměřice nad Labem. Informace: Žák Michal, +420 721 910 652.

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Strojní inženýr25 000 Kč

Strojní inženýři kontroly a řízení kvality INŽENÝR/-KA KVALITY A ŘÍZENÍ KONTROLY. Požadované vzdělání: úso (vyučení s maturitou). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: INŽENÝR/-KA KVALITY A ŘÍZENÍ KKONTROLY, Znalost ISO - výhodou, praktická znalost používání nástrojů kvality,, znalost AJ slovem i písmem podmínkou,. Pracoviště: Almet, a. s., Ležáky, č.p. 668, 500 04 Hradec Králové 4. Informace: -, .

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Seřizovač20 000 Kč

Seřizovači a obsluha obráběcích strojů (kromě dřevoobráběcích) OBRÁBĚČ/-KA NC STROJŮ. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: OBRÁBĚČ/-KA NC STROJŮ, - Požadujeme: vyučení nebo praxi v oboru strojírenství, znalost práce na NC strojích výhodou, - Kontakt: Renata Maryšková - tel.: 495 778 130, e-mail: almet@almet.cz. Pracoviště: Almet, a. s. [1], Ležáky, č.p. 668, 500 04 Hradec Králové 4. Informace: Renata Maryšková, +420 495 778 130.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pevnost Dobrošov.

Pevnost Dobrošov spolkne přes 90 milionů. Začnou ji opravovat

Z gotického hradu Kost.

Na Kost se chystají návštěvníci i zedníci

Tragickou nehodu u Holic zřejmě nezavinil kamion

Východní Čechy, Holice - Neštěstí na holickém obchvatu si vyžádalo život jednačtyřicetileté ženy. Jak k nehodě došlo, se ví, otázka proč ale zůstává.

Nechtějí mít radnici jak za krále Klacka

Královéhradecko, Hronov - Postavit novou radnici a prodat domy na náměstí, kde nyní MěÚ sídlí. To je představa vedení města, kterou navzdory připomínkám posvětila většina zastupitelů.

Nádraží opraví za půl miliardy Subterra, cena v soutěži klesla víc než o třetinu

Královéhradecko, Jaroměř - Nádraží bude po rekonstrukci bezbariérové. Na nástupiště dopraví cestující výtahy.

Čeští biatlonisté sahali po medaili. Ale...

Pchjongčchang, Praha - Kéž by štafetový závod končil po dvou odjetých úsecích. Na to jistě mysleli čeští fanoušci při sledování závěrečného biatlonového klání.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT