První dvě rychlostní zkoušky v nově zařazené soutěži byly za podivných okolností zrušeny. Ve skupině A do dvou litrů nechyběla královéhradecká posádka Karel Pohner a Jan Husák, ani dva ze tří továrních speciálů homologace R3 pilotované Jakubem Blahnou a Romanem Štefanem a další soupeři s vozy třídy A7. Ve skupině A startovalo sedmadvacet posádek.

„Zkoušky byly dobré, ale soutěž nám od začátku neseděla. Nedařilo se nám dostat se do tempa. Přesto jsme ve své třídě vyhráli všechny rychlostní zkoušky. Po šesté zkoušce jsme byli také druzí v absolutním pořadí skupiny A. Třídu jsme vedli s minutovým náskokem, a už nebylo kam spěchat. V osmé rychlostní zkoušce jsme chytili správné tempo a začali konečně jet,“ pustil se do hodnocení závodu Karel Pohner.

„Bohužel, asi padesát metrů před cílem jsme do poslední zatáčky najeli příliš rychle a klouzali jsme se pod plynem po boku příkopem dvacet metrů, až nám nakonec příkop vykopl zadek auta zpět na silnici, ale vyjet se nám bez pomoci už nepodařilo. Kromě zbytečně ztraceného vítězství nás mrzí pokažená statistika nehodovosti. Po třech letech jsme poprvé havarovali a ublížili naší Hondě, kterou jsme ještě nikdy ani neškrábli,“ uvedl zklamaný Pohner, jehož plánovaný debut v Rallye Cupu o nadcházejícím víkendu tedy padl. Nyní zrak ubírá směrem k Rallye Krkonoše.

Micha­el Daněk