Massimo Roccoli se do závodu vydal z devátého místa. V kvalifikaci mu druhá řada unikla jen těsně. Patrik Vostárek si vybojoval start z dvaadvacáté pozice. Oba jezdci se během kvalifikace potýkali s problémy nastavení elektroniky, které se i přes nedávné brněnské testy nedařilo optimálně naladit.

Naopak nastavení podvozku se podařilo připravit ke spokojenosti obou pilotů. Přesto nebyl výsledek kvalifikace zklamáním. Roccoli měl velmi nadějnou pozici, Vostárek však přišel po poruše sacího ventilu o jeden z motorů. Na náhradním motocyklu se necítil v optimální pohodě.

Kvalifikace Supersport: 1. Crutchlow 2:02,060, 2. Laverty 2:02,908, 3. Lascorz 2:03,217 … 9. Roccoli 2:04,135 … 22. Vostárek 2:05,501.

Rozhodující závěr kvalifikace třídy Superstock 600 zkomplikoval drobný déšť v závěru rozhodující kvalifikace. Oba jezdci týmu KL Intermoto Tomáš Svitok a David Látr se umístili ve druhé desítce pořadí. Ve třídě Superstock 1000 vinou pádu do kvalifikace nenastoupil Mateusz Stoklasa, jenž se nezúčastnil ani následujícího závodu. O jeho dalším působení v KL Intermoto vydá vedení týmu informaci v nejbližší době.

Kvalifikace Superstock 600: 1. Petrucci 2:08,135, 2. La Marra 2:08,164, 3. Guarnoni 2:08,197 … 12. Svitok 2:10,192 … 20. Látr 2:13,286.

Vostárkova závada

Při hlavním brněnském závodě supersportů dosáhl tým KL Intermoto svého zatím nejúspěšnějšího výsledku na Masarykově okruhu. Massimo Roccoli po bojovném výkonu dojel na sedmém místě. Naopak cíl neviděl Patrik Vostárek, kterému v průběhu závodu praskl řetěz. O stoupající výkonnosti týmu svědčí i fakt, že už nyní, čtyři závody před koncem sezony, má na svém kontě o pouhý jeden bod méně než za celý loňský ročník.

„Jsem velice šťastný, že se nám podařil takovýto fantastický výsledek právě v Brně. Děkuji svému týmu. Všichni tvrdě pracují a jsou schopni překonat veškerou smůlu i technické problémy, které nás občas potkávají. Všichni bojují a já jsem jim za to vděčný. Skvělé bylo i domácí publikum i všichni fanoušci a kamarádi, kteří nás po celé tři dny podporovali a fandili nám. Před závodem jsem pomýšlel i na páté místo, nakonec jsem od něj nebyl až tak daleko. Jihoafričan Morais fantasticky brzdil, ale dělal drobné chybičky. V posledním kole jsem to na něj ještě zkusil, ale přední guma řekla dost a prostě jsem dojel sedmý,“ shrnul své úspěšné vystoupení italský jezdec Massimo Roccoli.

Opačné pocity prožíval jeho týmový parťák Patrik Vostárek: „Problémy mě provázely celý víkend, ale v závodě motocykl nepracoval špatně. Prasklý řetěz, to je opravdu nebetyčná smůla,“ uvedl zklamaně.

„Tým pracoval velmi tvrdě, aby prezentace před domácím publikem vyšla na sto procent. To se myslím podařilo. Jsem šťastný za nejlepší výsledek v Brně. Patrikova porucha nás všechny mrzí o to více, že se jednalo o jeho domácí závod. Ale chci za náš tým potvrdit, že jsme se snažili být připraveni co nejlépe včetně úplně nového motoru. Ten ovšem Patrikovu snahu o co nejlepší výkon prostě nevydržel během kvalifikací. Překvapili mne jezdci ve třídě Superstock 600. První body získal na divokou kartu jedoucí Tomáš Svitok. Opravdu zabojoval. David Látr, který dosáhl velmi dobrého času, zůstal těsně za body,“ udělal tečku za víkendovým brněnským klání manažer stáje KL Intermoto Josef Kubíček.

Výsledky:

Závod Supersport (18 kol, 97,254 km): 1. Foret 37:14,367, 2. West –0,148, 3. Lascorz –0,289 … 7. Roccoli –15,092. Nedokončil: Vostárek (-9 kol).
Celkové pořadí Supersport (po 10 závodech): 1. Crutchlow185 bodů, 2. Laverty 168 … 11. Roccoli 49 … 21. Vostárek 9.

Závod Superstock 600 (9 kol, 48,627 km): 1. Lonbois 19:19,920, 2. Petrucci –0,191, 3. La Marra –0,247 … 14. Svitok –33,235 … 16. Látr –40,365.
Celkové pořadí Superstock 600 (po 6 závodech): 1. Petrucci 102 body, 2. Lonbois 89, 3. Rea 88 … 28. Svitok 2.

Vladimír Rejda