Tu vyrobila ve své jihlavské provozovně, kde ji nyní přebírají zástupci energetické firmy JP Elektroprivreda Sarajevo. Ta ji nasadí na vlečce v tepelné elektrárně Tuzla, kde bude převážet vagóny s uhlím.

„Zakázku jsme získali i díky dobrému jménu v sousedním Srbsku, kam jsme už prodali 17 našich lokomotiv. Projde-li stroj tříměsíčním zkušebním provozem přímo v elektrárně, pak jí dodáme hned druhou lokomotivu,“ říká Robert Balák, manažer exportu CZ Loko. Ta ji proto pod označením 797.821 už rovněž vyrábí, protože o úspěšnosti zkoušek nepochybuje.

Lokomotiva vybavená moderní technologií jako je motor Caterpillar nebo trakční alternátor Siemens, má výkon 250 kilowattů, do Tuzly odjede koncem srpna na trajleru po silnici. Lokomotivy řady 797, vyvinuté a vyráběné v CZ Loko, jsou určeny pro lehký posun na vlečkách, dopravu lehkých vlaků rychlostí do 40 km/hod. a posun v podzemních drahách.

V metru se využívají například v Praze, Varšavě nebo Budapešti. Výroba takové lokomotivy trvá zhruba čtyři měsíce a v detailech se přizpůsobuje konkrétním požadavkům zákazníků.