Většina klientů zdejších cestovních kanceláří nemusí mít z krachu nízkorozpočtové letecké společnosti SkyEurope žádný strach. Cestovky totiž většinou mají nasmlouvané jiné přepravce, nejčastěji ČSA, Travel Service nebo Smart Wings a další.

„Se SkyEurope létala většina pasažérů individuálně, na obchodní cesty či dovolenou "na blind",“ uvedla Pavlína Rasslová z náchodské cestovní agentury Obnova. To potvrdil i Štěpán Škrach z CK Fischer. „Většina cestovních kanceláří má nasmlouvané jiné dopravce,“ sdělil.

Právě lidé, kteří letěli se SkyEurope „na vlastní triko“ nebo si letenku teprve koupili, své peníze už nejspíš nikdy neuvidí. Toho se však klienti cestovních kanceláří většinou bát nemusejí. Pokud měli let se SkyEurope v balíčku zaplacených služeb, své peníze zpět dostanou právě od cestovky.

„Ale neplatí to tak jednoznačně. Pokud například cestovní kancelář pro uvízlé turisty v Paříži vypraví autobus a některý klient bude trvat na zpáteční cestě letadlem, poletí, ale na své vlastní náklady,“ upozornila Kamila Chourová z Asociace českých cestovních kanceláří.

Stejná klauzule se může vztahovat i na teprve zakoupené zájezdy. Pokud byl kvůli krachu SkyEurope zrušen, cestovka klientům nabídne zájezd do jiné destinace. Pokud ale některý ze zákazníků trvá na původní destinaci, dopravu si musí sehnat a zaplatit sám.

Se SkyEurope letělo na dovolenou podle aktuálních údajů jen zhruba pět procent zákazníků českých cestovek. Zajistit návrat klientů je jejich odpovědnost, letenka ovšem musí být součástí zájezdu.