Mají však strach, že po chystaném zavedení výběru mýtného i na silnicích prvních tříd se náklaďáky přesunou na vedlejší silnice – okreskové cesty druhých a třetích tříd. „Kamiony jedoucí do Hradce Králové po dálnici D11 od Prahy musejí z dálnice sjet již za Chlumcem nad Cidlinou a k nám stejně přijedou,“ řekl hradecký primátor Otakar Divíšek. Situace se však podle něj zhorší, až se vybuduje rychlostní silnice R35 kolem Hradce Králové. Zvýšenou kamionovou dopravou netrpí Chlumec nad Cidlinou ani další obce na staré státovce od Poděbrad. „Kamiony využívají novou dálnici a pokud jedou kvůli šetření na mýtném po vedlejších silnicích, jde jen o jednotlivce,“ řekl chlumecký starosta Miroslav Uchytil. „Jestli v záplavě 20 tisíc aut denně přibyla nějaká kvůli mýtnému, to teď nezjistím,“ řekl starosta Holic na Pardubicku Pavel Hladík. Velké obavy však obce mají z nárůstu počtu kamionů po zpoplatnění silnic prvních tříd. „Nejvíce ohrožené budou právě `dvojky`. Bojíme se, že je nákladní doprava bude ničit,“ řekl chlumecký starosta. Mýtné na silnicích prvních tříd má být zavedeno od 1. ledna příštího roku. „Bojím se, že takový ten lokální tranzit v blízkém okolí se z `pětatřicítky` opravdu přesune na vedlejší, už tak úzké a rozbité cesty. Však si řidiči umí spočítat, co je vyjde levněji. Budou šetřit každou korunu jako správní Čecháčkové,“ přisvědčil starosta Býště u Pardubic Ladislav Mlateček.