Red Dot Award je jednou z nejuznávanějších designových soutěží na světě a KASPER uspěl mezi 4928 přihlášenými výrobky z 56 zemí světa.

První skici nové řady květináčů byly vytvořeny na podzim roku 2013. Tehdy se Radka a Jakub Kasperovi, zakladatelé rodinné značky luxusních doplňků pro dům a zahradu KASPER DESIGN, poprvé sešli nad konkrétními návrhy s Petrem Novaguem. Designer pro značku KASPER DESIGN připravil 20 variant květináčů, čistě nerezových i lakovaných.

Radky Kasperové a Jakuba Kaspera z KASPER DESIGN, tvůrce myšlenky, jsme se zeptali:

Kasper získal prestižní cenu za designJaký je dle vás význam této ceny v rámci celé divize KASPER DESIGN a KASPER KOVO?
Projektu vývoje této řady květináčů se věnoval konkrétní tým lidí z různých úseků, který vedle toho musel plnit i velké množství dalších operativních úkolů. I tak jsme dokázali v poměrně krátkém čase vytvořit z myšlenky na papíře reálný výrobek se vším všudy a v exkluzivním designu. Takže v rámci skupiny to je dobrý příklad pro ostatní, jak lze efektivně pracovat a uspět. Prostě taková interní „succes story", kterých je samozřejmě v běžném pracovním životě mnoho, ale tato se prostě dostala za hranice firmy a stala se dobrým příkladem pro naši další práci.

Co pro vás znamená prestižní ocenění Red Dot Award?
Ocenění v tak významné mezinárodní soutěži, které se účastní ekonomičtí giganti z celého světa, je pro rodinnou regionální firmu z Podkrkonoší jednoznačně úspěch. Pro náš tým to znamená ocenění za dosavadní práci v oblasti zpracování nerezu a schopnosti vývoje. Věřím, že nás to posune dál ve smyslu prodeje na zahraničních trzích, kde je výrobek s tímto oceněním vnímán úplně jinak. Toto mi potvrzují již první jednání po získání ocenění se zahraničními prodejci.

Plánujete podobný krok pro další výrobkové řady – myšleno spojení se s ojedinělými projekty, designéry?
Budeme se rozvojem našeho sortimentu  dál zabývat a některé stávající řady inovovat. Chceme nadále spolupracovat s českými designéry a budeme se držet vysoké kvality a ušlechtilého materiálu, kterým nerezová ocel je. Chceme nabízet výrobky, které si člověk jak esteticky tak technicky užívá dlouhodobě.

Byla nějaká reakce, případně jak reagovali vaši zaměstnanci na prestižní ocenění?
Samozřejmě je to potěšilo. A když jsem jim vysvětloval, jaké velké mezinárodní firmy včetně automobilek v Red Dot Award zpravidla jsou, tak jsem viděl údiv a hrdost v očích.   (od)