Jakých úspěchů Kobla dosáhla?

Velkým úspěchem společnosti Kobla je skutečnost, že jsme jednou z nejstabilnějších firem na trhu s plastovými okny v Česku. Naši obchodní značku Kobla zná v regionu východních, středních a západních Čech snad každý. Vždyť letos slaví 18 let od svého založení a 15 let od zahájení vlastní výroby plastových oken a hliníkových fasád. Výrobky Kobla slouží domácnostem v panelových bytech, rodinných domech, kancelářských, průmyslových a dalších objektech. Naše okna najdete dokonce na takových místech, kde by jste je vůbec nečekali - českobratrský kostel, stáje hřebčína, velín zdymadel na Labi, roubenky na horách…

Co je mottem vaší práce?

Veškerá naše práce má jednoho společného jmenovatele a tím je spokojený zákazník. Zákazník musí být spokojen s přístupem našich zaměstnanců k jeho záměru, s kvalitou výrobku i montáže, s dodržením dohodnutých termínů, servisem a cenou.

Za největší úspěch a ocenění považujeme v první řadě spokojenost zákazníka, který se k nám opět vrátí a rozhodne se pro další nákup, doporučí nás svým sousedům či kamarádům. A to se u nás v posledních letech stalo pravidlem.

Čemu za tento úspěch vděčíte?

Jsem si vědom toho, že b yjich nebylo možné dosáhnout bez kvalitního kádru zaměstnanců. Kvalitní pracovníky máme nejen v obchodě, ale i na klíčových pracovištích výroby. Na výrobní lince, která vyprodukuje v průměru 180 okenních jednotek denně, pracují opravdoví machři i po dobu deseti a více let. Těm náleží ocenění „zlaté české ručičky“.

Jaké ale má společnost Kobla plány do budoucna?

V nejbližším období chceme využít současné situace na trhu práce a doplnit náš tým o profesionály na místech a funkcích, kde se nám to v minulosti nedařilo pro celkový nedostatek kvalitních pracovních sil. Firma je dlouhodobě finančně nezávislá a nabízí stabilitu, což dokazuje minimální fluktuace vyššího i středního managamentu a klíčových zaměstnanců na výrobních linkách.

A v delším horizontu?

Nemáme zájem raketově růst. Naším cílem je obchodní obrat pouze mírně zvyšovat s tím, že prioritou firmy Kobla je stálé zvyšování kvality procesu výroby a montáže.

Pracovat v systémech ISO 9001:2000 pro jakost a kvalitu procesu, ISO 14001:2005 pro ochranu životní prostředí a OHSAS 18001:1999 pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci, které máme zavedeny, je velmi náročné, ale do budoucna nezbytné. Dodržování procesů nám ovlivňuje konečnou cenu výrobku směrem nahoru, ale ve firmě Kobla víme, že náš zákazník je chytrý a prozíravý. Vždyť ze zakoupeného, zabudovaného okna nebo dveří musíte mít přeci po zbytek života nejen užitek, ale také radost sami ze sebe, že jste neudělali chybu a kvůli 5-ti nebo 10-ti procentům jste nenaletěli překupníkovi či leckdy výrobci, který vyrábí jen pro rychlý zisk.

Jak na společnost dopadá stín ekonomické krize?

Jestliže 15 let pracujete víc než 12 hodin denně s cílem vybudovat prosperující firmu, burcujete vrcholové manažery i dělníky k vysokým výkonům, nesejdete z cesty kvality a profesionality jenom proto, že tu někdo prodává levný „srovnatelný“ výrobek, kterému vždy do kvality mnoho chybí, pak se vaše práce, kterou děláte rádi, zúročí. Pak i krize, která přišla, a my to vnímáme v počtu poptávek na cenové nabídky, nás příliš neohrožuje. Proč? Protože právě ve finanční krizi si musíte uvědomit dvakrát více, že za svoje naspořené peníze se nesmíte nechat napálit. Naopak. Musíte jít za jistotou, kvalitou a značkou. V krizi platí dvojnásob stará pravda: „Nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat levné věci“.

Naše výrobky mají certifikáty státní zkušebny, jsou vyrobeny z kvalitních a certifikovaných komponentů, jsou vyrobeny v systému ISO, dosaženými koeficienty snižují spotřebu energií a zákazníkům spoří vynaložené finance.

Jak tedy podle Vás přežít současnou ekonomickou krizi?

Náš lék na krizi zní: 15 let poctivé a tvrdé práce, 15 let kvalitních výrobků. Vážit si svých dobrých zákazníků i zaměstnanců. Pro ty, kteří chtějí začít takto uvažovat a pracovat teď, v době právě probíhající krize, je už pozdě – možná až v té další!