„Zavedení nového automobilu na trh je v současné době plánováno tak, že by se první vozy Yeti mohly u zákazníků objevit už během léta, došlo tedy k jeho předsunutí oproti původně plánovanému podzimnímu termínu,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf.
„V současné chvíli běží ve výrobě ověřovací série, zahájení sériové výroby plánujeme na druhé čtvrtletí. Vůz vystavený v Ženevě je shodný s produkčním vozem,“ sdělil Krauskopf.
Ceny modelu budou oznámeny později, firma předpokládá, že je prozradí s postupným zaváděním Yetiho na trhy. Za přímé konkurenty modelu lze považovat vozy Kia Sportage, Nissan Quashqai, Toyota RAV4 a Suzuki Grand Vitara.
SUV, s nímž Škoda Auto rozšiřuje výrobní program o pátou modelovou řadu, nese typické znaky automobilů Škoda. Pětidveřový vůz o délce 4,2 m je snadno rozeznatelný díky výrazné přídi s charakteristickou maskou chladiče a robustní karoserii s širokými blatníky. Vyvážená koncepce podvozku umožňuje to, co slibuje design: potěšení z jízdy a dynamiku.
„Yeti je pokrokové, chytré a kompaktní SUV, kterým Škoda Auto vstupuje do tohoto segmentu. Všem verzím jsou vlastní velmi dobré jízdní vlastnosti a vysoká agilita,“ říká Krauskopf.
Verze 4×4 navíc nabízí výjimečné vlastnosti při jízdě terénem a velkou tažnou sílu. Vůz bude k dispozici s výkonnými a zároveň úspornými motory, které jsou bez výjimky přeplňované turbodmychadlem. V nabídce jsou dvě benzinové a tři naftové motorizace. Základním agregátem pro vozy s pohonem předních kol je downsizingový benzinový čtyřválec o objemu 1,2 litru.
Funkční design modelu Yeti, který i přes svou robustnost vyzařuje spíše lehkost než mohutnost, pomohl splnit základní požadavky na přehlednost karoserie, zvýšenou polohu sedadel a možnosti variabilního využití vozu. Díky velkému zavazadlovému prostoru o objemu až 1760 litrů zvládne Yeti i náročné přepravní úkoly. Praktický upevňovací systém s posouvatelnými háčky a sítí uspoří čas při ukládání zavazadel a zabrání jejich pohybu za jízdy.
Spojením nízkých hodnot emisí a příznivé spotřeby paliva vytváří Yeti předpoklady pro další úspěšnou existenci třídy SUV. V současných ekonomických i ekologických podmínkách přináší vůz odpověď na otázky, které v této oblíbené a stále rostoucí třídě vyvolává stoupající ekologické povědomí.
benzinové:
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
1,8 TSI/118 kW (4×4)
naftové:
2,0 TDI CR 81 kW (pohon předních kol, 4×4)
2,0 TDI CR 103 kW (4×4)
2,0 TDI CR 125 kW (4×4)