Redakce Deníku dostala další příspěvek od „napáleného zákazníka“. V srpnu letošního roku šel Jaroslav Dohnálek nakoupit do rychnovského hypermarketu.
„Udělal jsem velký nákup a k tomu zvlášť kupoval tři krabice piv po deseti kusech,“ vypráví Jaroslav Dohnálek.
U pokladny byla v té době brigádnice, která omylem namarkovala třicet kusů krabic, což je 300 piv.
Jaroslav Dohnálek, který nákup platil kartou, si omylu všiml po obdržení výpisu z karty.
„Asi za měsíc jsem přišel do hypermarketu a žádal jsem vrácení peněz. Nejdříve mi slíbili, že mi peníze vrátí, ale do dnešního dne se nic neděje,“ stěžuje si Dohnálek.
„První chybu udělala samozřejmě pokladní, ale pan Dohnálek si měl všechno zkontrolovat. Přesto to omyl pokladní nijak neomlouvá. Prodejce je samozřejmě povinen peníze vrátit, protože v opačném případě vznikne na jeho straně neoprávněné obohacení,“ vysvětlil Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.
Chyba pokladní je v tomto případě velmi snadno prokazatelná. Na tři sta piv, což je 30 krabic, by musel Jaroslav Dohnálek použít minimálně tři vrchovaté nákupní košíky, což by bylo nápadné. Navíc hypermarketu musí 270 lahví piva stejné značky ve skladě přebývat.
„Osobně jsem pana Dohnálka ujistil, že celou věc prošetřím a peníze mu vrátíme s omluvou. Došlo k pochybení pracovníka pokladny, který takto zboží namarkoval. V každém případě bude stížnost Jaroslava Dohnálka kladně vyřízena, k jeho plné spokojenosti,“ uvedl ředitel rychnovského hypermarketu Jaroslav Kolasa.