Dnes je ředitelem Sdružení nestátních provozovatelů letecké záchranné služby HEMS a také pilotem letecké záchranné služby.
Je tomu přesně deset let, co i on na mistrovství světa v letecké akrobacii družstev kategorie Advanced v USA získal bronzovou medaili. Na leteckou artistiku už nemá čas. Ale kdoví, možná se k ní vrátí. Reprezentační trenér Stanislav Bajsik ho přemlouvá, aby se k akrobacii vrátil. „Zatím tomu ale odolávám.
Na sobotní Helicoptershow se představí jeden z nejmenších ultralehkých vrtulníků Compress, ale také náš nejlepší akrobatický letoun Su- 31, a Stano chce, abych si to vyzkoušel,“ říká. Sedmatřicetiletý Daniel je profesionálním pilotem motorových letadel od roku 1993. O čtyři roky později se stal pilotem vrtulníků a létá leteckou záchranku. „K vrtulníkům mne získal kolega Tomáš Suchánek.
Já se tomu bránil a říkal, že žádný pták přece nad hlavou křídly nemává, ale nakonec mne to chytlo,“ usmívá se.
Vysvětluje, že vrtulník je složitější na pilotáž. „Letadlo, když přestanete pilotovat, stále letí, kdežto helikoptéra má snahu řítit se dolů. Být pilotem letecké záchranky je ještě složitější. Pilot se musí umět rychle rozhodnout,“ popisuje. Vzpomíná, jak před čtrnácti dny zasahoval u dopravní nehody, kde byly zraněny maminka a dvě malé děti. „Přestože máme vrtulník pro jednoho pacienta, naložil jsem všechny tři. Bylo mi jasné, že dětem bez maminky by bylo smutno.“
Daniel Tuček se strojem Eurocopter EC 135 bude „tančit“ na obloze při sobotní Helicopter show. Na sobotu připravují také soutěž či souboj vrtulníků.