Cílem projektu Czech Point, tedy Českého podacího ověřovacího informačního národního terminálu, je poskytnout občanům ověřené výpisy z centrálních státních evidencí a rejstříků na jednom místě, aniž by občan musel navštívit několik různých úřadů státní správy. Jedná se o výpisy z Katastru nemovitostí, z Obchodního rejstříku, ze Živnostenského rejstříku - od letošního roku přibyla možnost žádat i o výpis z Rejstříku trestů. První den provozu projektu Czech Point v roce 2008 je hodnocen jako bezproblémový, s očekávaným přínosem.

V průběhu měsíce listopadu a prosince 2007 proběhla příprava na plošné zavedení projektu Czech Point včetně školení obsluhy jednotlivých míst Czech Point. Ve druhé polovině roku 2007 došlo k doplnění o agendu výstupu z Rejstříku trestů a rozšíření funkčnosti výpisu z Katastru nemovitostí. Rovněž byla posílena technická kapacita centrály Czech Point.


První den provozu (2. 1. 2008) projektu Czech Point přinesl následující výsledky:

Připravenost institucí - tedy jednotlivých matričních obcí, městských částí, magistrátů, České pošty a Hospodářské komory:
-k 18.00 hodině se do systému přihlásilo 1032 z 1434 institucí, tedy 72% všech oprávněných institucí

Připravenost obsluhy v jednotlivých institucích (tedy jednotlivých uživatelů):-k 18.00 hodině se do systému přihlásilo 3295 uživatelů ze 4100 oprávněných uživatelů zavedených do systému Czech Point, tedy 80% všech oprávněných uživatelů

Počet poskytnutých výpisů od 8.00 do 18.00 hodin:
Katastr nemovitostí 234 ks
Obchodní rejstřík 312 ks
Rejstřík trestů 733 ks
Živnostenský rejstřík 59 ks
Celkový součet 1338 ks

Úspěšnost požadavků o jednotlivé výpisy. Od 8.00 do 18.00 hodin nebyly uspokojeny následující požadavky:
Katastr nemovitostí 0 ks
Obchodní rejstřík 0 ks
Rejstřík trestů 18 ks
Živnostenský rejstřík 0 ks
Celkový součet 18 ks

18 žádostí o výpis z rejstříku trestů tj. 2% bylo předáno k manuálnímu zpracování. Toto procento (přesně 2,4%) je v očekávaném rozsahu.

Výpisy poskytlo celkem 238 institucí.



Jana Malíková, ředitelka odboru a tisková mluvčí