Zakázka podle něj zahrnovala vývoj, výrobu a montáž dvou přesuven o délkách 25 a 32 metrů a nosnosti 80 tun pro manipulaci s železničními a tramvajovými vagony. Nyní dokončená automatizovaná přesuvna má osm podvozků pro křížení s kolejemi vlečky. Obdobná zařízení již firma NOPO v minulosti dodala například podnikům ČKD Vagonka, Škoda Transportation, CZ LOKO Česká Třebová, Pars nova Šumperk nebo Škodě Auto pro závod Kvasiny.

NOPO pokládá ruský trh za dlouhodobě velmi perspektivní, zejména v oboru výroby kolejových vozidel, ocelových trubek a automobilového průmyslu. V Moskvě má podnik od roku 2011 vlastní obchodní kancelář. Letos firma do Ruska také například dodala společnosti Magna Automotive do Nižního Novgorodu další speciální jeřáb. „Letošní tržby v Rusku se budou podílet na celkovém vývozu NOPO Engineering 50 procenty. Ještě v roce 2013 tento podíl činil necelou třetinu," uvedl Tlustý.

NOPO Engineering, která má 34 pracovníků, loni utržila 151 milionů korun, což představovalo meziroční nárůst osm procent. Letos podnik očekává obrat na úrovni 170 milionů korun. Export by měl letos dosáhnout 40 milionů korun po loňských 25 milionech.

K letošním důležitým kontraktům firmy patří dodávky různé transportní techniky pro automobilky Škoda Auto, PSA Trnava a firmy Kovosvit MAS Sezimovu Úst, Goldbeck Vrdy nebo ústeckou Spolchemii. Firma Galatek z Ledče nad Sázavou si pro svého francouzského zákazníka u hradeckého podniku objednala transportní systém na dopravu vlakových dvojkolí v lakovně. Má i zakázku na přesuvy skeletů autobusů v podniku Iveco Vysoké Mýto.