Nejvíce zakázek mají úklidové firmy na jaře a před Vánocemi.

Ty, které nabízejí také čištění automobilů či úklid kanceláří, mají zákazníky celoročně.
Od roku 1996 se tomuto povolání věnuje Karel Houška. Nezaměřuje se pouze na úklid, provádí i další práce s tím spojené, protože konkurence v této oblasti je podle něj značná.

„Proti konkurenci bojuji kvalitou práce i čisticích přípravků. Kdo čeká, že se mi před Vánocemi rapidně zvyšují tržby, se mýlí. Při velké konkurenci to není ani možné,“ uvedl Karel Houška. Jako jeden z mála nezaměstnává žádné pracovníky ani brigádníky. „Všechno si dělám sám nebo mi pomůže manželka,“ dodal Houška. Již sedmnáct let funguje úklidová firma Homy, která na rozdíl od Houšky na brigádníky nedá dopustit. „Najímáme je především před Vánocemi a v létě. Zaměstnáváme zhruba sto lidí a jejich počet se chystáme zvyšovat,“ uvedla majitelka Horáková.

Úklidové firmy si nejčastěji najímají lidé střední a starší generace, kteří požadují zejména čištění koberců, mytí oken nebo úklid po malířích.
„Někteří zákazníci požadují navíc i žehlení nebo dokonce hlídání dětí, ale je jich minimum,“ sdělila Horáková.

Úklid domácnosti něco stojí. Průměrný třípokojový byt s kuchyní, který má asi sedmdesát metrů čtverečních, vás vyjde na 2500 až 3500 korun, ale záleží na rozsahu zakázky.

Firma Homy patří k nejznámějším v kraji, proto není divu, že se tržby díky předvánočním úklidům zvyšují až trojnásobně.