Například zlínská Moleda, výrobce obuvi pro volný čas značky Prestige, vyrobila v těchto dnech miliontou botu. Návrháři jí dali zlatý design.

Také designéři botasek, kteří s loňskou kolekcí vsadili na křiklavé kombinace barev, se ve velké konkurenci zdaleka neztratili. Naopak slaví velký úspěch, v originálních retro botách chodí už 10 000 spokojených zákazníků.

Tradiční výrobce bot Botas si s výrazně barevnými botaskami našel mezi zákazníky své příznivce. Největším hitem retrobot, které se na trhu poprvé objevily loni v červnu, se stalo bílé a černé provedení. Lidé se ale nebojí ani odvážnějších kombinací a kupují botasky šedozelené a žlutomodré s červenou.

„Žádný model není vysloveně propadák. Mysleli jsme, že to bude nostalgie a bude si je kupovat generace, která je pamatuje. Nejvíc zákazníků ale máme v nejmladší generaci,“ řekl generální ředitel skutečské firmy Botas Petr Lajžner.

Původně se řada botasek Classic vyráběla pouze ze syntetických materiálů a sloužila nohejbalistům. Boty do města jsou z usně a jsou širší ve špičce. Příští měsíc obuvnická firma uvede na trh dalších devět modelů. Zákazníci si například budou moci vybrat světle zelené nebo fialové provedení, chybět nebude ani decentnější model, černá obuv s červenou mezipodešví.

Od klasických botasek po prezidentské "Václavky"

Firma Botas vyrabí "botasky" již od roku 1966, kdy přišla s modelem Classic. Ten byl navržen navržen Marcelem Scheinpflugem, poté prošel v osmdesátých letech minulého století značnou modernizací. Původní materiálem byla kůže mongolských koní, poté se přešlo na syntetický materiál. Comeback klasických "botasek" přišel v roce 2005, kdy se tato obuv zařadila mezi 100 českých designérských ikon.

V roce 2008 si je vybralitehdejší studenti grafického designu a vizuální komunikace na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze Jan Kloss a Jakub Korouš jako základ pro školní projekt „botas 66“ a vyhráli s ním cenu za evropský design ( ED – Awards) ve Stockholmu.

Díky jejich spolupráci s firmou Botas pak vznikla pro sezonu 2009/10 kolekce 13 rozmanitých opět usňových modelů, která získala třetí místo v kategorii Výrobce roku prestižní ceny Czech Grand Design za rok 2008, modely byly poté v roce 2009 vybrány representovat Český průmysl na akci Czech Selection v italském Miláně.

U příležitosti návštěvy města Skutče prezidentským párem pak byl vytvořen model Prezident, pracovně nazvaný „Václavky“. (red)