Ujet za volantem autobusu městské hromadné dopravy s cestujícími za zády v hustém městské provozu milion kilometrů, to je obdivuhodné. Mezi čtyřmi oceněnými řidiči autobusů hradeckého dopravního podniku byl i rytíř silnic, který bez zavinění nehody zvládl dva miliony kilometrů.
„To je něco výjimečného,“ prohlásil ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Miloslav Kulich. Poukázal na to, že něco jiného je ujet takový počet kilometrů na dálkových linkách. V hustém městském provozu musí být řidič stále ve střehu.

„Je to stále náročnější,“ potvrdil jediný „dvoumilionář“ v hradeckém dopravním podniku Ivan Veselý.

„Musíte si dávat pozor na vystupující i nastupující lidi, chodce, cyklisty i auta. Navíc, když člověk vidí, kolik různých expertů sedí za volanty aut, je to na silnicích hrůza,“ prozradil dvaašedesátiletý šofér, který za volantem autobusu MHD sedí už 40 let.

Přiznal, že kolikrát už měl chuť s řízením praštit, ale vztek ho prý vždy po chvíli přešel. Naposledy se rozčílil v minulém týdnu, když mladíka bránícího mu ve výhledu upozornil, že na vybraném místě stát nemůže. „Řekl mi, čum dopředu, ty vole, a dělej, ať to stihnu do školy,“ podělil se o zážitek „Pan řidič“, který vozí cestující hlavně na linkách 23, 24, 25, 27 a 28.

Ocenění se včera dočkali i Ladislav Husák s 1,5 milionu kilometru a Svatoslav Kočí s Josefem Winterem, kteří ujeli 1,25 milionu kilometrů bez zavinění nehody. Druhým dvoumilionářem by se měl stát Václav Špina, kterému do dvou milionů chybí ujet 50 tisíc kilometrů. Sto tisíc kilometrů zbývá k dvoumilionové metě Františku Židuljakovi.

Ze stovky řidičů autobusů zapojených do soutěže je dvacet s minimálně jedním milionem kilometrů. „Osm už jich ujelo víc než milion a půl kilometru,“ uvedl vedoucí autobusového provozu Zdeněk Chovančík. „Mezi řidiči trolejbusů ujel nejvíc, 1,7 milionu, Zbyněk Gross,“ řekl vedoucí trolejbusového provozu Břetislav Lelek.