1. Jaké uzavírky budou v létě komplikovat dopravu?

2. Které úseky Hradecka jsou nejvíce nebezpečné?

3. Jaké problémy přinese uzavření křižovatky u Adalu?

Lubomír Šitina odpovídal na vaše otázky ve středu 29. července od 11 hodin.

Na přetřes přišla také křižovatka u Opatovic nad Labem či parkování pod vedením společnosti Atol.

Jakých přestupků se hradečtí řidiči nejčastěji dopouštějí a proč? Myslíte si, že je Hradec dobře dopravně řešen? (Hradečák)

Dopravní řešení díky našim předchůdcům, a to již z první republiky, je i v současné době příkladem pro mnoho dalších měst. Do současnosti je vlastně využívaná celá základní síť komunikací z této doby. Je však pravda, že při současném provozu je již kapacita těchto komunikací naplněna a je potřeba co nejrychleji dokončit výstavbu R35 v úseku Opatovice Holice. Tím by mělo dojít k výraznému snížení tranzitní dopravy na silničním okruhu a zlepšení životního prostředí.

Myslíte si jako odborník, že Atol prospěl městu? Že se kvůli Atolu třeba zlepšila dopravní situace v centru? (Hradec Králové)

V Hradci poměrně díky rovným komunikacím část řidičů překračuje maximální dovolenou rychlost jízdy, a tím dochází i k nedodržování bezpečných vzdáleností. Další problém je jízda na červenou. Co se týká Atolu, jeho činností nedošlo ke zhoršení dopravně–bezpečnostní situace. Uvidíme po uvedení do provozu parkovacího domu Katschnerka, jaká vznikne situace v okolních ulicích, kde jsou v současné době problémy s průjezdem autobusů a nákladních vozidel provádějících zásobování.

Kdy bude hotová křižovatka Mileta a ta u Opatovic. Jak to změní podle vás dopravu? (Jan z Opatovic)

Co se týká křižovatky u Opatovic, lze očekávat zvýšený nárůst provozu osobních i nákladních vozidel po silnici I/37 a dále po silničním okruhu I/31 okolo nemocnice přes okružní křižovatku Brněnská až po křižovatku Tesla. Když se na to podíváme z pohledu řidiče jedoucího z Prahy do Hradce a dále směrem na Brno a Šumperk, bude pro něj velice výhodné a rychlé jet po této trase. Vždyť vlastně první snížení rychlosti ho čeká až na první světelné křižovatce na vjezdu do města. Z tohoto důvodu proběhlo na magistrátu jednání ve věci úpravy signálního plánu světelné dopravní signalizace, vodorovného dopravního značení a drobných stavebních úprav v rámci křižovatek v tomto úseku. Co se týká křižovatky Mileta, nejsem nyní schopen sdělit termín stavby.

Jaké novinky se chystají na příští rok? Budou nějaké křižovatky nebo ulice uzavřené? (Mojmír Bednář)

Letos v srpnu nás čeká částečná uzavírka křižovatky „Tesla“, a to ve směru od nadjezdu přes Pospíšilovu třídu, kdy bude prováděna obnova asfaltových koberců na vjezdu do této křižovatky. V příštím roce lze očekávat opravu poloviny mostu na silničním okruhu mezi křižovatkou Tesla a křižovatkou Brněnská. Jedná se o poslední most na silnici I/31, který nebyl opravován po celou dobu svého provozu. Jinak na příští rok nebyla ještě vypsána žádná výběrová řízení, a je tedy v současnosti předčasné upozornit na další uzavírky. Příští rok na území města lze předpokládat opravu asfaltových koberců na křižovatce ulic ČSA a Pospíšilova.

Je v Hradci nějaký úsek, kterému se raději vyhýbáte, protože máte pocit, že je nebezpečný? (Pavel Dobrý)

Ano, nerad jezdím v Hradci Třebší a to ulicí Zborovskou od Duranu až po Vysokou, neboť tato silnice je úzká, nepřehledná a silně dopravně zatížená. V minulém týdnu bylo jednání se Správou a údržbou silnic , na kterém se o této komunikaci jednalo. Jeden ze závěrů je, že mezi Hradcem a Vysokou by v rámci rekonstrukce byla vystavěna komunikace devět metrů široká, tedy při okrajích této komunikace by byl vždy pruh pro cyklisty. Je to však otázka dvou tří let.

Neuvažuje se ve městě o změně některých křižovatek na kruhové objezdy? Myslím, že jsou rychlé a bezpečné. (Slávek)

Uvažujeme. Od 1. srpna bude zkušebně provedena úprava křižovatky ulic E. Beneše, Štefánikova, Palachova (tzv. „vajíčko“) na okružní křižovatku. Pokud se to osvědčí, policie bude požadovat zachování režimu.

Ostatní odpovědi na vaše otázky najdete kliknutím ZDE.