Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za správné stravování se vám tělo odvděčí

Hradec Králové – V tomto článku je pozornost věnována výživě. Ta totiž až z osmdesáti procent rozhoduje o tom, zda vynaložené úsilí bude odměněno kýženým výsledkem.

14.2.2012
SDÍLEJ:

Je libo posilovnu nebo fitness klub? Zavítat lze také do areálu hradeckého koupaliště Flošna.Foto: Deník/ Jan Jelínek

Co je nám platné, když cvičíme čtyřikrát týdně hodinu a půl ve fitness centru, když se pak doma o to více najíme. Platí zde jednoduché pravidlo: výdej musí být větší než příjem.

Důležitá je skladba jídelníčku. Sestávat by se měl z následujícího poměru tří živin. Sacharidy by měly představovat 55 až 60 procent, bílkoviny deset až dvacet procent a tuky 25 až 30 procent z celkové přijaté energie.

Sestavení individuálního jídelníčku je poměrně složitá záležitost, se kterou je dobré se obrátit na odborníka. Specialisté z Fit4Fun Flošna vám jídelníček na míru rádi připraví, nebo poradí v otázkách zdravé výživy.

Zde jsou obecné zásady pro sestavení správného a vyváženého jídelníčku. Den začněte snídaní, která by měla být kombinací bílkovin a sacharidů. Posnídat můžete například plátek žitného chleba a dvě stě gramů bílého jogurtu s tříprocentním obsahem tuku, nebo sto gramů kuřecí šunky. Mezi jídla je vhodné zařadit svačiny. Dopoledne to může být ovoce, odpoledne spíše potravina složená z bílkovin, třeba nízkotučný kefír, cottage sýr či kuřecí šunka.

Oběd by měl zastupovat všechny tři živiny. Připravit si můžete maso s přílohou v podobě brambor, rýže, nebo celozrnných těstovin, které je nejlepší doplnit čerstvou zeleninou. Čím blíže je čas večeře k době spánku, tím méně by měla obsahovat sacharidů. Postačí nám zeleninový salát s mozzarelou či jogurtem, do kterého si můžeme přidat tuňáka ve vlastní šťávě nebo kuřecí maso.

Je dobré si alespoň orientačně spočítat energetickou hodnotu jídla za celý den. Nikdy bychom neměli přijmout méně než šest tisíc kilojoulů za den. Hubnuli bychom sice rychleji, ovšem o to více by se nám zpomaloval metabolismus. Pokud bychom se později vrátili k původní stravě, dostavil by se známý jojo efekt. Je nutné dbát na dostatečný příjem tekutin, nejlépe čisté neperlivé vody, a to minimálně litru a půl za den.

A rada na závěr? Snažte se hubnout spíše na centimetry než na kilogramy, tělo se vám odvděčí lepším zdravotním stavem.

Šárka Šramarová, certifikovaný poradce pro výživu a fitness trenér

14.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tip liga - Ilustrační snímek.

Tip liga: Lídr vyhořel, na paty už mu šlape Cílek

Pohřeb Adolfa Klepše
8

Lidé se loučili s náčelníkem krkonošské Horské služby Adolfem Klepšem

Z dodávky si udělali autobus

Hradec Králové - Policisté odhalili další přeplněnou dodávku, ve které "cestovalo" 26 pasažérů.

„Náš nejhorší výkon podzimu. Málo snahy a srdíčka,“ řekl Bíl

Hradec Králové - Fotbalová I. B třída má za sebou další díl. Co přinesl z pohledu okresních týmů?

Magistrát vydá „rychlé“ občanky na počkání a zdarma

Hradec Králové - Volby jsou za rohem. Pokud volič zjistí, že jeho občanský průkaz nebo pas už pozbyl platnosti, úředníci hradeckého magistrátu jsou mu připraveni vydat takzvaný rychlý občanský průkaz.

Agresivita, karty - to je recept Olympie

Hradec Králové - Měli být za otloukánky druhé ligy, odsouzencem k sestupu. Žijí vlastně ve vyhnanství, na neútulném Strahově, mají tým plný mladých a neznámých fotbalistů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení