Drama Karla Čapka Věc Makropulos v režii Věry Herajtové bude mít premiéru na hlavní scéně v sobotu 14. března. Její uvedení na zdejší scéně je logicky spojeno s velkým očekáváním.
Věc Makropulos, téma nesmrtelnosti s mnoha otazníky nad lidskou snahou překonat přírodu a její zákony, patří k oblíbeným titulům českých a moravských divadelních dramaturgů a režisérů. V současné době má tuto hru v repertoáru například brněnské HaDivadlo, v podobě Janáčkovy operní adaptace pražské Národní divadlo, Divadlo na Vinohradech, kde ji nedávno režíroval právě současný umělecký šéf Klicperova divadla David Drábek, a řada dalších regionálních scén.
Režisérka Věra Herajtová nastudovala jedno z nejslavnějších českých dramat se souborem Klicperova divadla v titulní roli s Kamileou Sedlárovou. Tato inscenace je zároveň dalším titulem u Klicperů, k níž napsal scénickou hudbu démonický Vladimír Franz.
Loučení pak tento měsíc čeká hned dva tituly, které mají za sebou řadu úspěšných repríz. 21. března se bude v Besedě naposledy hrát Ten třetí, hra mladého francouzského dramatika Floriana Zellera. „To byl velmi úspěšný titul,“ říká v této souvislosti ředitel Klicperova divadla Ladislav Zeman. „Dočkal se více než šedesáti repríz a měl skvělou odezvu i na zájezdních představeních. I derniéry ovšem patří k osudu divadelních her.“
Druhým titulem na odchodu je Silnice, kterou v Klicperově divadle nastudoval režisér Martin Stropnický podle dramatizace jednoho z nejslavnějších filmů všech dob Federica Felliniho. Diváci jej naposledy uvidí 24. března na hlavní scéně.