Tratě přitom původně patřily do první skupiny tras, které ministerstvo dopravy (MD) plánovalo nabídnout do tendrů. Kvůli průtahům s jejich vyhlášením a končícímu termínu dosavadních smluv ale MD nyní chtělo drahám provoz na obou trasách prodloužit bez soutěže.

„Dosavadní jednání ministerstva a státního dopravce předpokládá prodloužení stávající smlouvy o jeden rok poté, co na konci letošního roku kontrakt skončí. Zadat zakázku bez soutěže přímo vybranému uchazeči úřadu umožňuje zákon o veřejných službách v přepravě cestujících," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Definitivní smlouva potvrzující Českým drahám další rok ale stále podepsaná není, argumentuje Adamka. Společnost chce proto využít roční lhůty, během které MD zveřejnilo záměr jednat s Českými drahami. „Vlastní nabídku Arriva ministerstvu pošle během několika dní a věří, že úřad jednání rozšíří i na ní," dodal Adamka. Společnost plánuje na trať nasadit vozidla Siemens Desiro, které si půjčí od Německých drah.

Arriva v současnosti provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou, své aktivity chce nyní rozšířit na trať Plzeň – Most a rovněž některé středočeské tratě a rovněž šumavské lokálky.

Arriva, která v loňském roce spolkla konkurenčního dopravce Veolia Transport, podniká v Česku především v autobusové dopravě. V Česku zaměstnává 3200 lidí.