Rekonstrukce nádraží zkvalitnila cestování vlakem z Týniště nad Orlicí a modernizace trati z Hradce Králové přes Jaroměř do Trutnova přinesla mimo jiné možnost, aby vlaky mezi Předměřicemi a Smiřicemi jely rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Ovšem pokud jí budou schopny dosáhnout. Pak by se cestování z Hradce do Trutnova mohlo zkrátit o sedm minut.

Zlepšení zaznamenali i cestující z Hradce do Prahy, kde jsou do souprav zařazovány velkoprostorové vozy typu EuroCity/InterCity s klimatizací. Lidé také rádi cestují soupravami RegioPanter a RegioShark, které vedle klimatizace nabízejí i WiFi připojení. Jenže na jiných místech lidé stále cestují soupravami se starými vagony, řeší problémy, které jim způsobuje zpoždění a cesta vlakem bývá zdlouhavá a někdy i stresující.

Železniční síť hradeckého kraje tvoří 661 km tratí se 199 stanicemi a zastávkami.

Index Deníku pohledem kraje
Zlepšila se v posledních čtyřech letech kvalita železniční osobní přepravy?
83%
O tom, že se železniční doprava zlepšuje, jsou v Královéhradeckém kraji přesvědčeny více než čtyři pětiny našich panelistů. Kladnou odpověď na tuto otázku dalo 83 procent dotázaných.

Z odpovědí našich respondentů

Štěpán Málek (50), akademický sochař: Jezdím vlakem často, myslím, že se úroveň zlepšila, ale i zde jsou rezervy stran časové spolehlivosti. A bohužel opět dochází k rušení spojů, které potom chybí.

Stanislava Benešová (60), ředitelka Městské knihovny Nová Paka: Ne. Železniční osobní doprava je zoufalá. České dráhy dělají, co mohou, aby ji zlikvidovaly.

Zdeňka Rychterová (47), předsedkyně spolku Hořeňák:  Železniční doprava se zlepšila, ale bohužel jen někde. Pokud jezdíte vlakem mezi Prahou a Ostravou, tak super – máte možnost luxusu i výběru. Ale přijeďte se svézt vlakem z Lázní Bělohradu do Prahy! Zde se bohužel zastavil čas v době mého mládí…

Aleš Hlawatschke, starosta Konecchlumí: Vlaková síť je zcela určitě modernější a poplatná době. Bohužel neodpovídá tomu velká většina vlakových nádraží.

Jan Veselý (49), astronom a popularizátor vědy: Ano. Myslím, že nikoli díky činnosti této vlády, ale díky konkurenci, kterou do osobní železniční přepravy pustily vlády předchozí.