Před spuštěním druhé vlny EET se hovořilo o tom, že kvůli ní skončí řada maloobchodníků. Po několika dnech se ukazuje, že kvůli EET prodejny masivně nezavírají. Skončili spíše menší obchodníci na vesnicích. Jejich provozovatelé byli mnohdy v důchodovém věku a ukončení podnikání stejně plánovali.

Problémy zavedení EET způsobilo lidem, kteří své výrobky prodávali v městských infocentrech prostřednictvím komisního prodeje. Samotné technické fungování EET se v kraji zatím obešlo bez problémů, EET funguje i na poštovně na Sněžce, která je nejvýše položenou provozovnou v Česku. „Systém zatím běží, účtenky nikdo ze zákazníků nechce," uvedla Daniela Blahová z poštovny.

Jako zatím bezproblémový hodnotí chod EET například společnost Hradecká pekárna, která má také 30 vlastních prodejen.

„Systém EET jsme zavedli už na konci roku 2016 a na změnu jsme byli přichystaní," řekl jednatel firmy Josef Homoláč. Na odběratele pekárny podle něj EET zásadní vliv neměla. Podle poznatků pekárny skončilo několik malých obchodníků na vesnicích, kteří byli v důchodovém věku a s živností by skončili stejně. EET jejich rozhodnutí podle Homoláče jen urychlilo.

Autentizační údaje pro EET si pro druhou vlnu se startem v březnu v kraji vyzvedlo 8200 subjektů.

K začátku loňského prosince, kdy do evidence vstoupily restaurace a ubytovací služby, bylo v systému EET v kraji přibližně 5500 subjektů.

Celníci rozdali pokuty. Kvůli EET
Pardubický kraj - Čtvrtina z 88 restaurací a hotelů, které kontrolovali celníci, dostane pokutu. Důvod? Porušily některou z povinností vyplývající z elektronické evidence tržeb (EET). Celníci už na pokutách vybrali skoro 40 tisíc korun.
„Většinou dáváme nižší pokuty za porušení informační povinnosti, za nevystavení účtenky nebo neodeslání platby je pokuta vyšší," řekl mluvčí Celního úřadu pro Pardubický kraj Václav Kánský.
Několik týdnů od prosincového spuštění systému pro majitele pohostinství, ubytovacích zařízení a restaurací celníci jen chodili na kontroly, pokuty ale nedávali. Poté už pokutovali: v 11 případech nezaslání datových zpráv o přijaté platbě, šestnáctkrát zjistili, že obsluha nevystavila účtenku za přijatou hotovost. Na pěti místech celníci nenašli informační oznámení, které zákazníky na EET upozorňuje.