Zdroj: Youtube

"Na trase budovaného obchvatu Doudleb n. Orlicí na silnici I/11 v těchto dnech pokračují práce na skrývkách ornice. Souběžně probíhá také záchranný archeologický výzkum. Dokončení zemních prací předpokládáme v srpnu, skutečný průběh však bude záviset na výsledcích archeologického výzkumu," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. 

Začíná se stavět obchvat Doudleb nad OrlicíZačíná se stavět obchvat Doudleb nad OrlicíZdroj: ŘSDV polovině února byla podepsána smlouva se zhotovitelem záchranného archeologického průzkumu. Už v prosinci byla podepsána smlouva se samotným zhotovitelem stavby. Za necelých 150 milionů korun bez DPH má obchvat postavit konsorcium firem Strabag a Mados. Předpokládaná cena byla přitom o čtvrtinu vyšší.

Obchvat povede severně od stávající státovky. Od ní se odpoutá už poblíž Kostelce nad Orlicí a vyústí na kruhový objezd před Vamberkem, jako jeho další rameno. Celkem bude nová silnice dlouhá 2780 metrů a budou u ní dvě protihlukové stěny o celkové délce 438 metrů.

Obchvat Loun, silnice I/7 od Chomutova na Prahu. Pohled z jednoho z mostů, které si sebevrah vybral pro svůj čin. Ilustrační foto
Začalo výběrové řízení na stavbu obchvatu Doudleb

„Stávající trasa silnice I/11 prochází intravilánem obce Doudleby nad Orlicí s prudkým stoupáním a klesáním, nepřehlednými křižovatkami a mnoha vjezdy do objektů. Stavba přeložky silnice I/11 Doudleby nad Orlicí – obchvat řeší především tuto nevyhovující dopravní situaci uvnitř obce a převádí tranzitní dopravu mimo její území,“ uvedlo ŘSD důvody pro stavbu obchvatu.