Horní patro zůstane zatím zavřené, jednou na něj naváže budoucí rychlostní komunikace R35.

„Čekají nás jen dokončovací práce, montáže zábradlí, svodidel, drobné asfaltářské práce, napojení rondelu. Termín do konce roku by neměl ohrožený," řekl Groulík.

Zhruba příští týden musí stavebníci zavřít silnici I/37, krátký úsek, který vede pod mostem.

Dělníci budou demontovat konstrukci, která sloužila k ochraně silnice při stavbě estakády. Potrvá to asi týden a bude to poslední větší dopravní omezení během stavby, dodal Groulík.

Stavba se obnovila téměř po třech letech předloni v červnu. Práce na mostní estakádě za téměř dvě miliardy korun byly přerušeny v létě 2010 kvůli nedostatku peněz. Estakáda měří téměř kilometr. Od roku 2009 v Opatovicích stojí dvouúrovňová křižovatka (přízemí a patro).

Na třetí patro naváže rychlostní komunikace, která se má stát klíčovou spojnicí z Čech na Moravu a alternativou přetížené D1. Silničáři ji připravují v úsecích Opatovice – Časy a Časy – Ostrov. S obcí Časy se ještě nedomluvili na odkupu pozemků, jednání by se mohli završit do konce roku.