„Velmi podrobně jsme jednali o problému chybějícího obchvatu Jaroměře. Bavili jsme se o tom, jak řešit eventualitu, že se obchvat nestihne dokončit společně s dálnicí. V takovém případě musíme zamezit tomu, aby byla Jaroměř neúměrně zatížena návalem vozidel sjíždějících z dálnice,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček.

Ministr Vladimír Kremlík seznámil vedení kraje s plány další výstavby dálnic D11 a D35. Především ujistil, že nové termíny pro dostavbu jednotlivých úseků D11 jsou již opravdu závazné a snahou ministerstva dopravy bude je zkrátit. „Jednání na ministerstvu nás ujistilo v tom, že Královéhradecký kraj je pro stát důležitým partnerem. Dálniční propojení s polskými sousedy je naším společným zájmem, protože v současnosti ho má Česká republika pouze na severní Moravě. Zároveň potřebujeme ulehčit městům a obcím, které jsou nejvíce zatížené tranzitní dopravou - především Jaroměři a Náchodu,“ uvedl hejtman Jiří Štěpán.

Řešila se také železniční doprava - především požadované navýšení dálkových vlaků. Reálná variantou je objednávka dvou nových párů vlaků ze strany ministerstva dopravy, což přijde na zhruba 16 milionů korun. Kraj by takto ušetřené prostředky investoval do rozvoje dopravní obslužnosti pomocí regionální železniční dopravy.

Jiří Řezník