Od plánů silničáři začali couvat po zprovoznění čtypruhu z Pardubic do Hradce, který se na dálnici D11 napojuje v Opatovicích. Je to tudy totiž časově srovnatelné a pohodlnější, ovšem o 13 kilometrů delší.

„Po dokončení čtyřpruhové komunikace z Pardubic do Opatovic nad Labem a úseku D35 Sedlice – Opatovice považuji přivaděč I/36 na D11 přes Lázně Bohdaneč za zcela zbytečný," řekl šéf pardubické pobočky Ředitelství silnic  a dálnic Bohumil Vebr.

Odmítl přitom, že by většina lidí z Pardubic nadále volila při cestě do Prahy  silnici I/36 přes Bohdaneč. „Jezdím do Prahy pravidelně přes Opatovice, stejně jako mnoho dalších řidičů."

Jenže to zpochybňují nejen opačné zkušenosti šoférů oslovených Deníkem, tak i pohled na ucpané Lázně Bohdaneč i frekvenci dopravy dál směrem na Chýšť.

Nejedná se přitom pouze o kamiony, které si přes tento nezpoplatněný úsek zlevňují a hlavně zkracují cestu. Vesnice na trase I/36 jsou tak ucpané podobně jako před zprovozněním nové „hradubické".

Místo nové přeložky však silničáři nyní plánují naopak zklidnění stávající státovky cestou vyhnání kamionů právě na „hradubickou" přes Opatovice. Způsobů, jak to udělat, je více.

„Zpracovává  se prováděcí studie, jak to udělat. Zadalo ji ŘSD, hotová bude do léta. Je v ní pět variant, například převod ze státu na kraj (tedy ze silnice I. třídy na silnici II. třídy), pak související stavebně technické úpravy (zúžení, vjezdové brány do obcí apod.) či zjednosměrnění pro kamionovou dopravu. Možností je i to, že si ŘSD silnici ponechá a provede úpravy směřující ke zklidnění dopravy samo," řekl pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Převod na silnici II. třídy a tedy na Pardubický kraj má však svá úskalí a ne všichni krajští politici jsou mu nakloněni.

Například hejtman Martin Netolický stále bojuje za stavbu původně plánované přeložky. Ta má totiž navíc na rozdíl od jiných silničních projektů platný posudek EIA a mohla by se proto začít brzy stavět. Peníze na ni ale stát vyčleněny nemá.

Na dálnici D11 se dvoupruhová přeložka měla podle plánů napojovat nikoliv u Chýště, ale už u Dobřenic.