Nejvíc peněz si vyžádal leden

„Původně jsme přitom měli na tuto sezonu vyčleněno přibližně 165 milionů," řekl novinářům první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje Martin Červíček, který je zodpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.

Největší částku na údržbu silnic musel kraj vynaložit v lednu. Silné sněžení, tuhé mrazy a náledí si vyžádaly zhruba 86,8 milionu korun, v porovnání s posledními šesti lety to bylo zdaleka nejvíce. Silničáři například spotřebovali téměř deset tisíc tun soli.

Extrémní byl také únor, kdy mrazy ustoupily, přišlo oteplení a tání, které přineslo nebezpečí záplav. Pod vodou se tak ocitly silnice v Krňovicích a Vysoké nad Labem.

Thomas vyvracel stromy na silnice

Na konci února navíc přišla tlaková níže Thomas se silným větrem, který vyvracel stromy, lámal větve a komplikoval na mnoha místech dopravu.

V listopadu vyšla údržba na 15,7 milionu, v prosinci na 36,5 milionu korun. Naopak nejmenší náklady si vyžádal březen se šesti miliony korun.

„Například v Hradci Králové nemusely sypače vyjíždět ani jednou. Březnové náklady na zimní údržbu tak v meziročním srovnání byly jedny z vůbec nejnižších," uvedl Michal Friček z tiskového odboru kraje.

„V krajském rozpočtu ale máme dostatek prostředků na úhradu všech závazků spojených se zimní údržbou i na odstranění všech zimních škod na vozovkách," ubezpečil motoristy Martin Červíček.