Právě pokračování dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, R35 mezi Opatovicemi nad Labem a Ostrovem u Vysokého Mýta se společně s modernizací pěti úseků dálnice D1 ocitlo na seznamu staveb, na které Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) podle aktuálního návrhu svého rozpočtu na rok 2016 nebude mít peníze.

Nabízených necelých 50 miliard korun z národních zdrojů stačí jen na opravy a údržbu, přípravu akcí a dokončování stavebních čistě národních projektů i staveb spolufinancovaných z peněz Evropské unie. Vyplývá to z návrhu rozpočtu SFDI na příští rok.

Na nové stavby tak peníze nebudou. „Jediné dvě akce, které zahajujeme, je I/68 Třanovice – Nebory a I/11 Opava obchvat," řekl ředitel SFDI Zbyněk Hořelica. Žádné další nové silniční stavby by se při současné výši rozpočtu podle něho stavět nemohly, protože na ně nebudou peníze. O navýšení státního příspěvku na stavby silnic a železnic jednají ministerstva dopravy a financí.

Současných necelých 50 miliard z národních zdrojů znamená ve srovnání s letošním rokem pokles v příjmu fondu o 6,7 miliardy korun. Ještě o necelou miliardu korun více by ale fond potřeboval, pokud by chtěl prostavět všechny připravené projekty včetně nově zahajovaných. Spolu s penězi z EU určenými pro výstavbu evropsky významných komunikací má napřesrok fond hospodařit s 61 miliardami korun. Letos hospodaří s částkou o více než 30 miliard korun vyšší.