Nově vypadají služebny například v Pardubicích, Hlinsku, Litomyšli, Moravské Třebové, České Třebové, Králíkách, Letohradu, Vysokém Mýtě a Žamberku. Už od roku 2008 dostávají novou podobu desítky služeben v Královéhradeckém kraji.

„Modernizované služebny jsou vybaveny informačními technologiemi, mají bezbariérový přístup, účelně vybavené recepce, čekárny, jednací místnosti a prostory stálých služeb," uvedla vrchní komisařka Zuzana Součková.

Policie se také evidentně naučila základům marketingu. Rekonstruované a zútulněné služebny totiž honosně nazývá „kontaktními a koordinačními centry". Mají zlepšit dostupnost policie a být také místem, odkud se budou řídit složky integrovaného záchranného systému v případě mimořádných událostí.

Jen rekonstrukce zmíněných služeben v Pardubickém kraji vyšla na téměř 21 milionů korun. Pětaosmdesát procent nákladů však pokryly evropské dotace.

Ve všech krajích v zemi policie zatím za využití evropských dotací otevřela 162 kontaktních a koordinačních center a celkové náklady dosáhly více než 474 milionů korun. Počítá se s tím, že vznikne 291 takových center ve dvou etapách.

Služebny slibují moderní vybavení

- Recepce nebo čekárna: prostory ke shromažďování lidí, prvotnímu kontaktu s policií a podávání základních informací o nastalé situaci. Jsou uzpůsobeny tak, aby veřejnost nepřicházela do styku se zadrženými osobami a mají působit antistresově. Recepce jsou vždy vybaveny: nábytkem v jednotném designu, obrazovkou s aktuálními informacemi jakéhokoli charakteru a panely s informačními tiskovinami;

- Sociální zařízení včetně toalet pro vozíčkáře a přebalovacího pultu,  jednací místnost, která má být vybavena dvěma počítači a prostory stálé služby policie;

- Vybavení informační a komunikační technikou, napojené na centrální policejní a záchranářské databáze a informační systémy veřejné správy. Vše je s bezbariérovým přístupem, na pozicích recepčních jsou zaměstnáváni invalidé.