I k taškařici s kolotoči přirovnávali někteří zákazníci právě spouštěný vyvolávací systém. „Co to zase vymysleli za blbost? Kdyby sem aspoň dali víc židlí. Kvůli zakoupení jedné známky tady budu čekat na vyvolání čísla?“ I to znělo vestibulem. Zatímco jedni kroutili hlavami, druzí trpělivě vyčkávali, až se na displeji objeví jejich číslo s označením přepážky. „To už je běžný systém na mnoha úřadech. Moje máma žije v Kutné Hoře a nemůže si to vynachválit. Lidé si zvyknou, to si sedne,“ komentovala novinku mladá maminka, která čekala s dítětem na klíně.

„Nejdřív mě to zaskočilo, ale stopla jsem si čekání na podání balíčku. Čtyři minuty…paráda,“ libovala si jiná zákaznice. „Věříme, že systém, který už v regionu funguje například i na dvorské poště, přinese zlepšení. I když přepážek více nebude, protože máme kapacitní limity, systém zákazníky rozdělí k přepážkám přesně podle druhů požadovaných služeb. V některých momentech, hlavně v pondělí a v pátek se sem nahrne tolik lidí, že to vypadá, jako by je přivezl autobus,“ konstatovala zástupkyně vedoucí pošty Eva Frommeltová. Společně s kolegyní trpělivě vysvětlovaly příchozím, jakým způsobem si mají vyzvednout číslo u vchodu.

Trutnovská pošta zavedla vyvolávací systém.Zdroj: DENÍK/Jana Mudrová

Co novinka na poště přinese?

Zákazníci už nemohou předbíhat. Fronty se nehromadí u jedné přepážky. Systém dokáže přiřazovat zákazníky ke správným okénkům, tam, kam danou službou patří.