"Během příštího týden by mohl být nějaký posun. Dokud se šetření neuzavře, z naší strany se nic měnit nemůže. Zatím se jezdí po staničních kolejích a kvůli tomu je rychlost snížená," řekl ČTK Dušan Gavenda ze Správy železnic.

Boční část mostu při betonáži podle mluvčí firmy Eurovia CS Ivety Štočkové nečekaně poklesla asi o pět centimetrů. Krtická část mostu leží mimo kolejiště, provoz na železnici byl však omezen z preventivních bezpečnostních důvodů. 

"Odborníci se snaží zjistit příčiny a následně navrhnout technické řešení vzniklé situace tak, aby se práce mohly za podmínky maximální bezpečnosti pro všechny naplno rozjet co nejdříve," doplnila.

O události jsme psali již zde:

Stavba mostu pro D35 nad koridorem u Uherska. Více ve videu
Nechceme Studénku! Komplikace při stavbě mostu pro D35 zavřely na hodiny koridor

Vlaky na koridoru vinou omezení nabírají zpoždění. Většinou ale nepřevýší deset minut.

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.

Stavba mostu pro D35 nad koridorem. Více ve videu
VIDEO: Kvůli poklesu mostu pro D35 při jeho betonáži stojí u Uherska koridor

Právě kvůli technologickým problémům při stavbě mostu bylo již letos v létě oznámeno, že otevření dálničního úseku z Časů do Ostrova u Vysokého Mýta bude odloženo minimálně o půl roku proti původním předpokladům.

Podívejte se v srpnovém videu na stavbu mostu v Uhersku:

Zdroj: Youtube