Náklady se odhadují zhruba na 3,5 miliardy korun, sdělil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. „Zahájení stavby je plánováno na druhou polovinu roku 2018, dokončení do roku 2020," uvedl Illiaš.

První etapa modernizace trati za téměř miliardu korun bez DPH byla dokončena v letošním roce, většina peněz pocházela z evropské dotace. V úseku ze Stéblové do Opatovic nad Labem byla vybudována druhá kolej, vlaky se tak zde mohou míjet bez zastavování. Vznikla také nová stanice s bezbariérovými nástupišti, protihlukové stěny, nové je trakční vedení a zabezpečovací zařízení.

V úseku mohou nyní vlaky projíždět rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Protože však SŽDC po nátlaku místních obyvatel dočasně obnovila i nedalekou zastávku Opatovice-Pohřebačka, soupravy musejí často zastavovat a úspora času je tak malá.

V budoucnu bude na trase mezi Pardubicemi a Hradcem Králové ještě nutné rekonstruovat poslední úsek tratě mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou.