Vyplývá to z právě zveřejněné strategie ITI.

„Pro celou aglomeraci bude k dispozici téměř šest miliard korun," řekl Miroslav Janovský z pardubického magistrátu .

Obě krajská města a dalších 140 obcí ze spádové oblasti by mohly dotace využít na podporu ekologické dopravy. Spočívat může například v budování cyklostezek, parkovacích domů pro kola včetně nabíjecích stání pro elektrokola, rozšíření některých trolejbusových linek či nákupu elektrobusů. Ve větších městech aglomerace by k rozvoji hromadné dopravy měla přispět výstavba přestupních terminálů, vzniknout by mohly nabíjecí stanice pro hybridní automobily a elektromobily. Do oblasti životního prostředí spadá i plánované omezování emisí, likvidace starých ekologických zátěží, protipovodňová opatření a opravy kanalizačních sítí.

Velký důraz klade strategie na vzdělávání. Chce napomoci rozvoji polytechnické a přírodovědné výuky od mateřských škol až po univerzity. Vysoké školy by se měly soustředit na perspektivní bio- a nanotechnologie, více by se měl propojit výzkum s praxí a podnikatelskou sférou.

Specifické postavení mají ve strategii národní kulturní památky, mohly by se využít pro tzv. kreativní průmysl. „Můžeme se bavit třeba o sdílených dílnách nebo start-upech pro začínající firmy," uvedl Janovský. V Pardubicích by k tomu mohly sloužit Automatické mlýny navržené Josefem Gočárem. První žádosti o dotace by města  mohly podávat na konci roku.