Aktuální čísla z posledního průzkumu MEDIA PROJEKT potvrdila vedoucí pozici regionálních Deníků na mediálním trhu východních Čech.

Čtenáře totiž nezajímají zprávy ze zahraničí nebo z Prahy tolik, jako z „naší" vesnice, města a nejbližšího okolí. Lokálním informacím v „přeinformované" době dává přednost stále více čtenářů.

„Lidé mají v posledních letech vzrůstající zájem o to, co se děje v místě bydliště či v blízkém regionu. Tento umocňující se trend posledních pěti až sedmi let nám potvrzuje i řada průzkumů. Souvisí s tím, že občané přestávají očekávat zásadní věci od státu a soustřeďují se na to, co se děje tam, kde žijí, v nejbližším regionu," řekl známý analytik a odborník na marketing Jan Herzmann.

Podobně se už před časem pro Deník vyjádřil i sociolog Jan Hartl, šéf společnosti STEM. I podle něj jsou lidé z celorepublikových, reálnému životu vzdálených témat a afér rozčarováni. Obracejí se tak k dění za jejich vlastními humny, které je pro ně navíc věcnější a srozumitelnější.

„Právě na této regionalitě budou deníky vašeho typu muset nadále stavět," podotkl sociolog Herzmann.

Z výsledků čtenosti má obrovskou radost ředitel regionálních Deníků Východní Čechy Tomáš Doubrava.

„Výsledky čtenosti jsme opět velmi netrpělivě očekávali a znovu nám udělaly velkou radost. Deník Východní Čechy potvrdil výsadní postavení ve čtenosti s velkým náskokem před Bleskem a třetí MF Dnes. Velmi děkuji čtenářům za dlouhodobou přízeň, děkuji rovněž předplatitelům za věrnost a rovněž i obchodním partnerům, kteří s námi spolupracují. Děkuji zároveň týmu spolupracovníků redakce, distribuce a inzerce za odvedenou práci," sdělil ředitel Tomáš Doubrava.