„Vláda si se svým rozhodnutím dávala na čas, jsem rád, že to nakonec dopadlo," říká Helmut Dohnálek, náměstek královéhradeckého hejtmana. Řeč byla i o úspěšném rozvoji zóny v Kvasinách.

Co všechno přinese půlmiliardová injekce od státu obyvatelům Vrchlabí?
Ze strany krajského úřadu, který od státu dostane přibližně 346 milionů korun, vznikou především nové silnice, kruhový objezd a křižovatky. Město Vrchlabí svůj díl využije na demolici starého fotbalového stadionu, který postaví nově jinde, na inženýrské sítě a podobně. Rozšíření výroby je jednoznačným přínosem pro zaměstnance firmy, je to jasný signál, že se nechystá propouštění, ale naopak další místa ještě pravděpodobně vzniknou.

Proč vláda se svým rozhodnutím tak dlouho otálela?
Zpoždění vzniklo kvůli vládním krizím a výměnám ministrů, zkrátka měli jiné starosti.

Ve Vrchlabí se výroba rozšiřuje, jak je tomu v Kvasinách na Rychnovsku, kde se Škodovka  za posledních osm let rapidně rozrostla? Nebude se také  tam vyrábět více?
Zpráva o dalším radikálním rozvoji Škody Auto a. s. je pro rozvoj našeho kraje doslova „BOMBA". Nejen že Škodovka oznámila, že zvětší výrobní kapacity v Kvasinách o 100%, ale zejména subdodavatelům se již nevyplatí jezdit sem a tam, a tak se připravují vybudovat v regionu své výrobní závody. To pro nás znamená vznik mnoha nových a relativně dobře placených pracovních míst. Paradoxně to také přinese určité odlehčení našich silnic, protože už nebude nutné všechno do Kvasin vozit kamiony. Zvýší se také objem přepravy na železnici. Trať z Týniště nad Orlicí do Kvasin je již dnes nejvytíženější železniční tratí v ČR. Je také reálné,  že na rozvoj regionu v souvislosti s rozvojem průmyslové zóny Kvasiny III. přijdou další vládní peníze. Předpoklad je, že bychom mohli obhájit přibližně 1,5 miliardy korun. Ten projekt totiž svým přínosem a významem přesahuje kraj, jeho význam je přinejmenším celostátní. Pro rozvoj našeho kraje bude ale ten dopad obrovský. Předpokladem pro získání vládní podpory je ale urychlené zpracování studie potřeb daného území, projekt musí běžet bez ohledu na to, 
že se zrovna blíží krajské volby.

Vy sám jste stál u rozvoje automobilky v Kvasinách, jak na to vzpomínáte?
V Kvasinách byla automobilka odjakživa, tamní obyvatelé to mají v krvi a po generace jsou tam zaměstnaní. Když se přibližně před osmi lety měla výroba rozšířit, panovalo tam obrovské nadšení a vstřícnost a asi hlavně proto se to podařilo. Nyní tam pracuje 4500 lidí. Ddříve zanedbaný region má teď nejnižší nezaměstnanost v kraji, dokonce tam za prací dojíždějí lidé z Polska. Díky zóně jsou v oblasti kvalitní silnice a vůbec se tam zvýšila životní úroveň.

Nedávno na veřejnost ale prosákly zprávy o tom, že ŠkodaAuto zastavila výkup pozemků 
v Kvasinách. Jak vypadá situace nyní?
Máte pravdu, ten problém existuje, ale já věřím, že brzy najdeme jeho řešení. Není v zájmu nikoho, aby Škodovka se svými investicemi zamířila na východ mimo náš kraj, mimo Českou republiku.V současné době sjede z linky v Kvasinách 800 aut denně, po rozšíření zóny by jich mohlo být až 1200 a další stovky lidí by mohly získat práci.