Hejtmanství se snaží zajistit, aby se souběžně s výstavbou rychlostní komunikace R35 v regionu vybudovalo i její dopravní napojení na menší silnice.

Jde především o dva nejpodstatnější přivaděče, které by k dálnici R35 napojily Orlickoústecko:  jednak silnici od Vysokého Mýta na Choceň, Žamberk a Letohrad, jednak přivaděč od Litomyšle k Ústí nad Orlicí a potažmo do České Třebové.

Třetí přivaděč pak má vést od Svitav na Lanškroun, přičemž u Opatova se propojí se státovkou od České Třebové.

„Sjezdy z mimoúrovňových křižovatek na R35 by neměly končit závorou nebo betonovým panelem," upozornil krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek.

Podmínkou k vybudování přivaděčů jsou připravené stavby a vysoutěžení dodavatelé. Jenže není jasno, kdo přivaděče vlastně zaplatí. To záleží na tom, jestli se budou jen rekonstruovat a rozšiřovat současné, převážně krajské silnice, nebo zda budou postaveny zcela nové státovky.

Dušek doufá, že přivaděče zaplatí stát. „Doufáme, že to budou takzvané vyvolané investice a že je uhradí stát. My je můžeme připravit a třeba i za státní peníze nechat postavit, stejně se většinou stanou v budoucnu majetkem kraje." Jen ty přivaděče, které napojí R35 na silnice první střídy, budou dál patřit státu.

Dušek zároveň odmítl, aby realizace přivaděčů nebyla připravena ve stejném termínu jako R35 samotná.

• Pardubický kraj již získal peníze na projektové práce na dva nejdůležitější přivaděče – právě k Chocni a Ústí nad Orlicí. Celkem bude na 90 km R35 v Pardubickém kraji 14 mimoúrovňových křižovatek
• Spor je i s ekology,  kteří by nejraději nestavěli přivaděče žádné a pouze by upravili současné okresky. Proti plánovaným trasám přivaděčů se už dříve postavily v peticích i stovky obyvatel obcí na jejich trasách.
• Výstavba R35 se připravuje mnoho let, zatím se dostavuje jen tříúrovňová křižovatka u Opatovic na Labem. Po dokončení má R35 vést z Liberce přes Hradec Králové, kolem Vysokého Mýta a Litomyšle a pak dál na Moravu. Má se stát alternativou přetížené dálnice D1.