Strážci Správy KRNAP, často ve spolupráci s policisty, se v této době ještě více zaměřují na kontroly nedovoleného vjezdu a setrvání těchto vozidel na celém území KRNAP.

Hledají adrenalin, ničí přírodu

„Letošní zima je po dlouhé době opět bohatá na sníh. Možná i proto v uplynulých dnech strážci zjistili, že řidiči skútrů řádili dokonce i v nejcennějších lokalitách I. zóny Krkonošského národního parku. Zhruba před 14 dny někdo udělal z Černohorského rašeliniště ježděním skútru tankodrom a před pár dny si několik řidičů udělalo závodní dráhu z vrcholu Kotle," popsal neuspokojivou situaci ředitel Správy KRNAP Jan Hřebačka. „Řidiči skútrů tak nejen porušují zákaz vjezdu do národního parku, motorovými vozidly navíc vjíždějí do území, kde se ani pěší nemohou pohybovat ve volné krajině," dodal. Přestože je na většině území Krkonoš dostatečná sněhová pokrývka, už samotný vjezd mimo cesty může nenávratně poškodit cenné chráněné ekosystémy, k jejichž ochraně byl národní park ustanoven.

„Nelegální vjíždění skútrů na území Krkonošského národního parku nechápeme jen jako útok na chráněnou přírodu. Od provozovatelů sjezdových tratí máme zprávy, že nerespektující řidiči za tmy vjíždějí také na upravené sjezdovky a stejně tak si stěžují i upravovatelé běžeckých tratí," uvádí k problematice Hřebačka. Společné úsilí a finanční prostředky místních podnikatelů, obcí a měst i jednotlivců jsou tak zničeny řáděním několika jednotlivců. V tomto případě jde především o vyznavače adrenalinu a nikoli o pravidelné zásobování bud, které je v zimě za souvislé sněhové pokrývky zabezpečováno skútry či rolbami na základě platného povolení k vjezdu do KRNAP. Majitelům a provozovatelům nemovitostí vzniká zákonné oprávnění k vjezdu na základě jejich majetkoprávních vztahů.

Hrozí pokuty i správní řízení

Při zadržení skútru bez platného povolení k vjezdu může být řidiči na místě uložena bloková pokuta až pět tisíc korun či zahájeno správní řízení.