„Loď Arnošt je vyzkoušená atrakce, přestože nabízí jen krátkou cestu do Kunětic. Neobávám se, že by delší trasa neměla své klienty. Tento projekt ale bude narážet na finanční možnosti. Měl by být realizován ve spolupráci obou měst," řekl Brendl.

Bez dotací podle primátora Hradce Králové Zdeňka Finka lodní doprava mezi městy jezdit nebude. Vše závisí na tom, jaké dotace Evropská unie vypíše v dalším programovacím období. Zatím proto podle něj ani nemá cenu připravovat projektovou dokumentaci, která už stojí dost peněz.

„Až budou peníze na dohled, můžeme jednat. Pokud bychom evropské dotace mohli využít spíš na rekonstrukci silnic, na regulaci dopravy, viděl bych to jako lepší využití peněz," řekl Fink.

Náměstek Brendl však nápad nevzdává a chce jej přednést na některém z příštích zasedání společných rad. Projektová dokumentace by měla říct, jaké typy plavidel by se pro turistickou dopravu nejlépe hodily.

Patrně by šlo o lodě s malým ponorem kvůli menší hloubce vody. V Pardubicích by musel vzniknout přístav, po cestě pět až šest úvazišť a nutné je vybudovat plavební komoru  na jezu u Opatovic nad Labem. Původní odhad nákladů byl 30 milionů korun.

Parník Arnošt z Pardubic jezdí v zimní i letní sezoně po toku do Srnojed, proti proudu do Kunětic a Brozan. Město nechalo loď před časem opravit a na provoz dává ročně 300 tisíc korun.

Teoreticky by výletní lodě jednou mohly plout po Labi až do Hamburku. Dlouhodobě se totiž uvažuje o splavnění Labe mezi Přeloučí a Pardubicemi pro nákladní dopravu. Musel by se ale vybudovat plavební kanál u Přelouče. Projekt přibližně za tři miliardy však naráží na odpor ekologů.