O stažení odvolání informoval na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Podle něj je tak rozhodnutí již pravomocné. „Již jsou hotovy veškeré průzkumy pro dokumentaci pro stavební povolení, která se již zpracovává a letos budou zahájeny výkupy pozemků,“ řekl Mátl.

Přes 21 kilometrů dlouhý úsek dálnice D11 s odhadovaným rozpočtem 12 miliard chce ŘSD podle aktuálních informací na svých stránkách začít stavět v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2028. Napojit se má na polskou rychlostní silnici S3, která povede do Štětína, v Legnici se protne s dálnicí směrem na Vratislav. Poláci očekávají, že na české hranici v Královci budou zhruba v roce 2023.

Úsek z Trutnova na státní hranici má měřit přes 21 kilometrů, jeho součástí je i nový průtah východním okrajem Trutnova. Na trase vzniknou u Poříčí dva tunely, jeden o délce 540 metrů, druhý 576 metrů. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II.

(Dálnice D11 z Trutnova na hranici s Polskem)

Další tunel Opevnění bude dlouhý 492 metrů, prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu za Trutnovem. V dalším pokračování trasa prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci mostem o délce 670 metrů, další velkou stavbou bude 42 metrů vysoký most Lampertice. Přechod státní hranice do Polska je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16).

V polské Lubawce se uskutečnila minulý týden informační schůzka, na které zástupci českých i polských silničářů informovali o budování dálnice D11 na české straně a rychlostní silnice S3 v Polsku. Obě komunikace se mají potkat právě poblíž Lubawky a výrazně odlehčit silnicím v regionu přetíženým tranzitní dopravou. Polákům zbývá dostavět 31,4 kilometrů z Bolkówa. Trasa je rozdělená na dvě etapy, na té první mezi Bolkówem a Kamiennou Górou budou dva tunely, jeden v délce 320 metrů a druhý dlouhý 2,3 kilometru. Hotovo by mělo být v roce 2023, kdy se dokončí i zbývající úsek od Kamienné Góry na státní hranice.

(Rychlostní silnice S3 v Polsku)

Ředitelství silnic a dálnic získalo důležité povolení pro stavbu dálnice D11, která propojí Trutnov a Polskem.„Doprava z S3 bude svedená na místní komunikace, takže plně chápu velké obavy starostů obcí v regionu. Naše silnice na takovou zátěž nejsou vhodné, natož připravené. Věřím, že si ministerstvo dopravy svoji chybu uvědomí a spolu s naším krajem bude tuto situaci řešit. S ministerstvem dopravy a ŘSD budeme jednat a budeme je tlačit k tomu, aby tyto problémy způsobené prodlevou vyřešilo. Nabízí se například zavedení mýta či dopravních omezení, aby přes malé obce nad Trutnovem nejezdilo tolik těžkých nákladních vozidel, která budou mít velký vliv na životnost místní dopravní infrastruktury. Budu apelovat na stát, aby tyto škody způsobené prodlevou v dostavbě D11 sanoval,“ uvedl první náměstek královéhradeckého hejtmana Martin Červíček.

V Česku od Jaroměře na státní hranici zbývá dostavit 40,8 kilometru, které jsou rozdělené do dvou úseků. Ředitelství silnic a dálnic se v současné době snaží získat pro obě stavby pravomocné územní rozhodnutí. Zároveň ale urychluje úřední jednání - dokončilo geologický průzkum a připravuje podklady pro vydání stavebního povolení a výkupy pozemků. Termín dostavby D11 na státní hranici odhaduje ŘSD na rok 2028.

Jan Sůra, Zdopravy.cz