Provoz byl sveden po souběžné úzké a klikaté silnici. Servisní firmě se naštěstí podařilo odzkoušet nový počítač, který nahradil původní, na němž selhal software.

Řídicí systém ovládá například videodohled, požární signalizaci a další technologie. „Počítač, který zkolaboval, běžel nepřetržitě šest let ve dne v noci," řekl provozní náměstek pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiří Hostaša.

Podle ŘSD bude vbrzku nutné vyměnit celý centrální řídicí systém tunelu. „Zatím se zvolilo náhradní řešení, ale už máme návrh na definitivní odstranění problémů. Čeká nás výměna počítačů a vytvoření záložních serverů," uvedl Hostaša. Náklady oprav odhadl zhruba na čtvrt milionu korun.

Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové se podobný problém vyskytl v minulosti i u dalších velkých silničních a dálničních tunelů.