Dlouho očekávaná úprava prostoru pardubického přednádraží začala ve středu hodinu před polednem. Ve skutečnosti to bylo spíše za pět minut dvanáct nebo dokonce po dvanácté. Proč?

Město na ni může získat peníze z Programu švýcarsko-české spolupráce. Je v tom ale jedna „drobná potíž". Revitalizaci musí stihnout do 14. června 2017, což je šibeniční termín.

Staveniště převzala od města společnost Strabag. Ta má během 180 dní vybudovat před hlavním nádražím nákladem 146 milionů korun bez DPH tzv. moderní multimodální uzel.

„Prvním krokem, který se dotkne dopravy v této lokalitě, je uzavření parkoviště u nádraží. Následovat bude uzavření vjezdu před nádražní budovu a tedy i změny v organizaci MHD a také příchodu do nádražní haly. Palackého třída bude minimálně do konce roku průjezdná bez omezení," řekla mluvčí pardubické radnice Nataša Hradní.

Parkoviště před bytovým domem na náměstí Jana Pernera, tedy před nádražím, bude celé, včetně stojanů na kola, uzavřeno od konce října," řekla Helena Dvořáčková, náměstkyně pardubického primátora.

Podstatnější zásah do organizace dopravy u nádraží čeká Pardubice od 21. listopadu, kdy stavbaři uzavřou celý prostor od rušné Palackého třídy až k nádraží.

Před odbavovací halu nebudou moci vjíždět ani vozidla MHD. Veškerá doprava v obou směrech bude svedena na Palackého třídu.

Zastávky MHD ve směru do centra budou v tomto úseku zrušeny, zastoupí je stanice u hypermarketu Albert, nebo u autobusového nádraží. Zastávka u lihovaru, ve směru od centra Pardubic zůstane zachována.

Autobusové linky, které na nádraží končí, budou mít po dobu rekonstrukce přednádraží konečnou na autobusovém nádraží, odkud budou i vyjíždět.